سوخت در صدر فهرست کالا‌های قاچاق شده/ نظارت‌ها تشدید شود

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: قاچاق سوخت بیشترین میزان قاچاق را در استان ما دارا است.

هفتمین جلسه قرارگاه استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به ریاست طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در سالن شهید ماژانی استانداری برگزارشد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: در سطح استان قاچاق سازمان یافته نداریم، ولی معبر قاچاق خرد کالا هستیم.

او افزود: همچنین اقدامات مقابله‌ای هوشمندانه‌ای را درباره‌ی خودرو‌های شوتی در دستور کار قرار دادیم که باعث کاهش خطرات جانی و مقابله‌ای موثری خواهد شد.

طالبی بیان کرد: شرکت پخش فرآورد‌ه های نفتی نسبت به شناسایی سایر مبادی قاچاق سوخت اقدام کند و پیگیری سه جانبه بین استان ما و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان صورت گیرد تا آسیب شناسی‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا خودروی قاچاقچیانی که در مقابل اقدامات مقابله‌ای حرکات مخاطره آمیر انجام می‌دهند در هرجای کشور که باشند توقیف شود.

او عنوان کرد: جرائم این افراد باید رسانه‌ای شود تا حالت بازدارندگی پیداکند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ شجاعی نسب جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در خصوص آخرین وضعیت قاچاق کالا و ارز در سطح استان گفت:
سوخت همیشه در صدر فهرست کالا‌های قاچاق خراسان جنوبی قرار دارد؛ به طوری که کشفیات سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که یک موضوع جدی در استان ماست.

او افزود: قاچاقچیان محموله‌های خود را برای قاچاق از مرز‌های استان همجوار، از راه‌های خراسان جنوبی عبور می‌دهند و با این کار جاده‌های استان را پرخطر می کنند به طوری که از ابتدای سال ۲۵ فقره تصادف خودرو‌های سوختکش را داشته ایم و ۳۹ نفر در این باره جان خود را از دست داده اند که این آمار، ۳۳۳ درصد افزایش فوتی را نشان می‌دهد.

سرهنگ شجاعی نسب با اشاره به کشف بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال و اجرای ۱۳ طرح برای قاچاق سوخت و مبارزه با خودرو‌های شوتی گفت: ۱۰ دستگاه تریلی حامل سوخت در این باره توقیف شده و همچنین از ابتدای سال ۲ کشف محموله زعفران، دستگیری باند قاچاق دام و عتیقه و توقیف یک دستگاه آبشخور قاچاق داشته ایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان بازدید کنترل کیفیت مجازی عرضه، اخذ توقیف موقت کارت‌های سوخت مهاجر از دادستان، شناسایی بارنامه‌های صوری، شناسایی کارت‌های دارای تراکنش نامتعارف و توقیف کارت‌های مهاجر و سرگردان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با قاچاق سوخت است.

عابدانی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم در خصوص کارگروه‌های پیشگیری از عرضه خارج از شبکه گفت: در این خصوص ۲ جلسه برگزارشده که مهم‌ترین مصوبه آن رصد بارنامه‌های صوری بوده که نزدیک به ۵۰۰ فقره بارنامه شناسایی و منعکس شده است.

او گفت: بازدید مشترک از نیروگاه قائن صورت گرفته که موارد آن بررسی شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.