تحصیل دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از تحصیل دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خبر داد.

احمد محمودزاده در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از دو میلیون و دویست هزار دانش‌آموز سراسر کشور در مدارس غیردولتی، یک میلیون و صد هزار دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی و دویست و سی هزار دانش‌آموز در مدارس مناطق آزاد تجاری در حال تحصیل هستند. همچنین بیش از یک میلیون و صد فراگیر در مراکز غیردولتی، مهارت‌های مختلف را می‌آموزند.

وی اظهار کرد: با وجود این که بیش از دوازده سال از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد، اما در سال‌های گذشته، اجرای این سند مورد غفلت قرار گرفته بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم با ایجاد قرارگاه، این سند راهبردی در مسیر اجرای صحیح قرار گرفته است.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: باید با هم‌اندیشی، هم‌افزایی و هم‌گرایی، زمینه را برای اجرای سند تحول بنیادین و انجام فعالیت‌های اساسی تربیتی و آموزشی برای پرورش نسل آینده کشور فراهم سازیم.

وی با اشاره به تاکید مستمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین گفت: شرط تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی، اولویت قرارگرفتن اجرای سند تحول بنیادین، رفع موانع و فراهم سازی زمینه مشارکت همه ذی نفعان برای اجرای کامل و موثر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محمودزاده با بیان این که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین، نیروی انسانی مهمترین سرمایه دستگاه تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش به شمار می‌رود و بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌گردد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: سند راهبردی این سازمان بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب، ویژه حوزه غیردولتی، همراه با اعمال نظر اندیشمندان نوشته شده است.

وی با بیان این که برش‌هایی از سند مذکور استخراج و برای دوره چهارساله هدف گذاری شده است، افزود: به روزرسانی قوانین مدارس و مراکز غیردولتی و شورا‌های آموزش و پرورش یکی از مهمترین برنامه‌های این سند است.

محمودزاده با بیان این که ۱۲ برنامه برای سیاست گذاری بر مدارس و مراکز غیردولتی تدوین شده است، تاکید کرد: محتوای ارائه شده در مراکز غیردولتی باید با الگوی ارائه شده توسط این سازمان، هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشد.

معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان ضرورت اصلاح مجوز‌های کمتر از بیست سال مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با جدیت از فعالیت مراکزی که فاقد مجوز هستند، جلوگیری می‌شود.

وی گفت: باید به افرادی که صلاحیت لازم برای اداره مدرسه دارند، مجوز تاسیس مدارس غیردولتی داده شود و می‎توان از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های وابسته به آموزش و پرورش و یا دستگاه‌های با رسالت فرهنگی استفاده کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های ستادی مدارس غیردولتی گفت: با انعقاد تفاهم نامه با معاونان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت، نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی با مشارکت سایر بخش‌های ستادی تقویت می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی در دولت فعلی بعد از گذشت بیش از یک دهه انتظار، تصریح کرد: نتیجه اجرای این طرح مهم باید به بهبود کیفیت تربیت و آموزش در مدارس و ارتقا کرامت و منزلت معلم در جامعه ختم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید رییس جمهور بر مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش گفت: در این راستا تا پایان دولت سیزدهم، تلاش براین است تا مدل اداره ۲۵ درصد از مدارس غیردولتی به مدارس هیأت امنایی تغییر کند.شورای معاونان در استان‌ها نقش مهمی و اساسی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مسیر تعالی آموزش و پرورش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار