در نشست شورای اشتغال استان اعلام شد ؛

کهگیلویه و بویراحمد در رتبه ۲۸ سامانه اشتغالزایی رصد

معاون اقتصادی استاندار با انتقاد از شرایط استان در سامانه رصد گفت: کسب این رتبه ، یعنی اینکه در استان هیچ کاری صورت نگرفته است.

 عسکری در نشست شورای اشتغال این استان افزود: آموزش و پرورش سهمیه اشتغال ۱٠٠ نفر را داشت، اما با اینکه برای ۲٠٠ نفر شغل ایجاد کرد ، ولی چون این آمار را وارد سامانه رصد نکرد ، عملکرد آنها صفر است.
 
او با اشاره به فعال شدن شرکت‌های پیمانکاری و طرح‌های جهش تولید در سایر شهر‌های استان گفت: با وجود اشتغال ایجاد شده در این حوزه ، ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به راه و شهرسازی است و تنها ۱۱ درصد اشتغال ثبت شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: عملکرد نوسازی مدارس و بنیاد شهید در ثبت اطلاعات قابل قبول نیست، اما دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشتند.

عسکری در ادامه گفت: عملکرد دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات میزان تولید ، قابل قبول نیست و جلسه‌ای در زمینه ثبت اطلاعات در سامانه ISIC و همچنین ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد برای مدیران و معاونین تشکیل می شود.

در  این نشست ، نواب دانش معاون سازمان بازرسی استان هم با طرح یک سوال از برخی مدیران انتقاد کرد و گفت: مهمتر از اشتغال و اقتصاد چه چیزی است که مدیران بی تفاوت و بی خیال هستند.

او برای مدیران کم کار در این حوزه هم خط و نشان کشید و گفت: شنبه آینده نامه‌ای برای مدیران ارسال می‌کنیم تا با حضور در سازمان بازرسی در خصوص اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ پاسخ گو باشند، در غیر این صورت پرونده ترک فعل برای مدیران تشکیل می‌دهند.

معاون سازمان بازرسی استان در ادامه با بیان اینکه آمار واقعی اشتغال در سامانه رصد ثبت شود گفت: دستگاهی آماری ثبت کرده بود که یک هزار و ۲٠٠ شغل ایجاد کرده است، اما وقتی بررسی کردیم میزان اشتغال واقعی ایجاد شده فقط ۱۳ مورد بود لذا دستگاه‌ها آمار خلاف و غیرواقعی ثبت نکنند.

دانش بیان کرد: کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، اما آمار اشتغال دستگاه‌ها صفر و یک درصد است که قابل قبول نیست.

در ادامه قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد استان نیز گفت: کمیته امداد در تعهد اشتغال سال جاری ۵ هزار و ۶٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده که دو هزار و ۶٠۲ مورد در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۱٠ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ به کمیته امداد استان گفت: ۱۱٠ میلیارد تومان این اعتبار معادل ۴۲ درصد جذب شد.

مبشری خواستار همکاری بانک ها با کمیته امداد برای ایجاد اشتغال شد و گفت: کمتر از سه ماه دیگر سال به پایان می‌رسد ، ما برای سایر تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد به بانک‌ها نامه زدیم، اما می‌گویند منابع نیست که در این زمینه چاره اندیشی شود.

در پایان این نشست علی شهابی نسب از اختصاص یک هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال اعتبار تبصره ۱۶ به استان خبر داد و گفت: سهم بانک‌ها و دستگاه‌ها از تبصره ۱۶ مشخص شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.