آموزش بیش از ۶ هزار دانش آموز گلستانی در طرح دادرس هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آموزش بیش از ۶ هزار دانش آموز گلستانی در طرح دادرس خبر داد.

قاسم غریب آبادی گفت: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روز‌های سخت) با مشارکت آموزش و پرورش در ۲۱۷ مدرسه استان در حال اجراست.

او با بیان اینکه طرح ملی دادرس از اول آبان آغاز شده است و تا پایان دی ادامه دارد افزود: ۶ هزار و ۵۱۰ دانش آموز دختر و پسر عضو کانون‌های دانش آموزی از آموزش‌های طرح دادرس بهره مند می‌شوند.

او گفت: هدف از برگزاری این طرح، بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث و ارتقاء مهارت‌های دگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش آموزان است.

غریب آبادی گفت: طرح ملی دادرس در مدارس دخترانه و پسرانه استان در مقطع متوسطه با حضور مربیان جمعیت هلال احمر برگزار شده است.

او گفت: همانطور که دانش آموزان در حال کسب آموزش‌های امدادی هستند در کنار آن‌ها مربیان، معلمان و مدیران مدارس نیز لازم است این آموزش‌ها را بگذرانند چرا که ایران جزو کشور‌های بحران خیز جهان است و آمادگی عمومی مهم و ضروری است.

غریب آبادی افزود: در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.