برگزاری آیین عشای ربانی در ارومیه

در سالروز میلاد پیامبر صلح و رحمت حضرت عیسی (ع) با حضور مسیحیان آشوری ارومیه آیین عشای ربانی برگزار شد.

آیین عشای ربانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور هموطنان مسیحی آشوری‌ در کلیسای شرق آشور ارومیه یا کلیسای ننه مریم این شهر برگزار شد.

هموطنان آشوری ساکن در ارومیه روز یکشنبه ۲۵ دسامبر (۴ دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت مسیح (ع) آیین عشای ربانی را برگزار کرده و سالروز میلاد پیامبر رحمت و عطوفت را گرامی داشتند.

قیام به احترام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کُندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

آیین عشای ربانی در تمامی کلیسا‌های آشوری ارومیه امروز برگزار شد.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی همه ساله از ۲۵ دسامبر مصادف ۴ دی آغاز و تا هفتم ژانویه ۱۶ دی ماه ادامه دارد.

مسیحیان آشوری چهارم دی ماه و ارامنه، ۱۶ دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) جشن می‌گیرند.

در سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

سنت‌های کریسمس «میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)» در برگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزیین درخت کریسمس و تبادل هدیه بوده و محور‌های این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی‌های خانوادگی استوار است.

عشای ربانی یا آیین سپاسگزاری، یکی از هفت آیین مقدس در میان مسیحیان آشوری است که در ارامنه به نام مراسم باداراک شناخته می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.