افزایش پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در جهت رفع کمبود پزشک تفاهم‌نامه‌ای با علوم پزشکی منعقد شده تا پزشکان دانشگاهی در ساعت غیرموظفی در مراکز درمانی تامین اجتماعی مشغول به‌کار شوند.

سبحانی در زمینه کمبود پزشک متخصص در بیمارستا‌ن ها گفت: کمبود پزشک متخصص یک کمبود استانی است و در اکثر شهرستان‌ها و استان‌های کم برخوردار این امر دیده می‌شود.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی از قدیم‌الایام پزشکان متخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌کند، افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با علوم پزشکی منعقد شده تا پزشکان دانشگاهی در ساعت غیرموظفی در مراکز درمانی تامین اجتماعی مشغول به‌کار شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی، بیان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده قرار بر این است که ۱۰ درصد از پزشکان دورکار که برای طرح خود وارد استان می‌شوند به سازمان تامین اجتماعی داده شوند تا این روند رو به بهبود باشد.

سبحانی با بیان اینکه برای جذب و افزیش کادر درمان  به زمان نیاز است، زیرا جذب کادر درمانی از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود، تصریح کرد: در بحث جذب پزشک نیز این هنر دانشگاه است که در استان جذابیت‌هایی را ایجاد کند تا پزشک به استان جذب شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از وجود ۵۰ پزشک متخصص در دو بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان میلاد بیرجند خبر داد و یادآور شد: در این راستا روند رضایتمندی طبق مستندات موجود، نسبت به قبل بیشتر است.

سبحانی با اشاره به عملکرد بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: بیمارستان میلاد و بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند در سال اخیر از لحاظ شاخصه‌های درمان توانسته‌اند حرفی برای گفتن داشته باشند.

او  بیان کرد: در این راستا بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند رتبه دو رضایتمندی در بحث بستری بیماران و بیمارستان میلاد نیز در بحث شاخصه‌های عملکردی و رضایتمندی رتبه یک بیمارستان‌های میلادی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.