خانه دار شدن ۱۰۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد در اسفند

کلید ۱۰۰۰ واحد مسکونی اسفندماه امسال تحویل خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد مازندران می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد خمینی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک هزار واحد مسکونی ۱۴ اسفند ماه امسال تحویل افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی می‌شود.

او افزود: عملیات اجرایی برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان  نیز در همین تاریخ آغاز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی مازندران ادامه داد: ۹۵۸ واحد مسکونی ۹ ماهه امسال در استان تعمیر و ۶۵۰ واحد نیز بهسازی شد.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: کمیته امداد امام خمینی برای افراد زیرپوشش تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن نیز در نظر گرفته است که ۱۵ نفر با استفاده از این تسهیلات خانه دار شدند.

او توانمندسازی افراد زیرپوشش را یکی از راهبرد‌های کمیته امداد دانست و افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان امسال ۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ میلیارد و ۵۰ میلیون اعتبار جذب شده است. ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی امسال با این اعتبارات فراهم خواهد شد.

امداد معیشت رویکرد مهم کمیته امداد
حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۴۸۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال است، گفت: در هر فصل ۲۰۰ هزار بسته کمک معیشتی بینافراد زیر پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود و ۵۰۰۰ هزار قطعه لوازم خانگی نیز امسال تحویل شده است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی مازندران افزود: ۵۱ هزار حامی در استان وجود دارند که کمک حال این اداره در تامین نیازمند‌های افراد کم بضاعت هستند

مازندران پایلوت جشنواره زکات کشور
او با بیان اینکه جشنواره زکات کشور برای نخستین بار در مازندران برگزار می‌شود، گفت: روستای گردشگری اتو در سوادکوه به عنوان روستای گردشگری نمونه در بحث زکات انتخاب شده است.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: ۲۵ میلیارد تومان زکات فطریه امسال در استان جمع آوری شده است که در مقایسه با پارسال ۸۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی مازندران افزود: مازندرانی‌ها امسال ۹۰۰ میلیون تومان زکات واجب پرداخت کردند که این میزان پارسال۱۶۰ میلیون تومان بود

او ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد زکات پرداختی در مازندران برای کمک به محرومان و افراد کم بضاعت هزینه می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه پیگیری جشنواره زکات از ۳ ماه قبل شروع شده است، گفت: ۱۳۰۰ اثر از ۱۴ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد

جشنواره زکات صبح پنجشنبه در فریدون کنار آغاز می‌شود و جمعه در روستای اتو سوادکوه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار