وجود ضعف‌ در زیرساخت‌های گردشگری استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : در بحث حمل و نقل ریلی و هوایی و تعداد هتل‌های پنج ستاره ضعف‌هایی در زیرساخت‌های گردشگری استان داریم که باید برطرف شود.

علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره اهمیت بالای زیرساخت‌های گردشگری در جذب گردشگران، گفت : از موضوعات اصلی در بحث توسعه گردشگری در هر منطقه‌ای، موضوع حمل و نقل است، یعنی گردشگر باید بتواند از نظر راه جاده‌ای، هوایی و ریلی دسترسی مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر زیرساخت‌های حمل و نقلی نقاط ضعفی دارد، گفت: هرچند در بحث حمل و نقل جاده‌ای وضعیت بدی نداریم، اما در بحث حمل و نقل ریلی و هوایی ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

معاون گردشگری استان مشکل حمل و نقل هوایی کرمانشاه را کاهش تعداد پرواز‌های آن طی چندسال اخیر اعلام کرد و گفت: به دلیل عملیات بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه، طی این مدت پرواز‌های کرمانشاه به شدت کاهش پیدا کرده، بگونه‌ای که از ۱۰ تا ۱۲ پرواز به تهران در طول هفته به دو پرواز رسیده‌ایم که این مسئله به بخش گردشگری ما آسیب وارد کرده است.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل ریلی هم پایین بودن سرعت قطار، واگن‌های فرسوده و تعداد کم جابجایی‌ها باعث شده تا در این بخش هم ضعف‌هایی داشته باشیم.

صابر با تاکید بر اینکه وجود تاسیسات گردشگری استاندارد دیگر عامل زیرساختی مهم برای جذب گردشگر است، اظهار کرد: این تاسیسات شامل مراکز اقامتی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمانپذیر‌ها و نیز مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین راهی است.

وی تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌های اقامتی در حال حاضر تنها یک هتل پنج ستاره در شهر کرمانشاه داریم که در ایام تعطیلات اصلا جوابگو نیست.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر یک هتل پنج ستاره دیگر هم در کرمانشاه در حال احداث است، امیدواریم تا سال آینده این هتل هم وارد چرخه گردشگری شود تا بخشی از کمبود‌های ما را در این بخش جبران کند.

وی به وجود حدود پنج هزار تخت اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این تخت‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار دارند که از همه ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

صابر با بیان اینکه از تخت‌های اقامتی استان مربوط به میهمانپذیر‌هایی است که اکثر آن‌ها فرسوده‌اند، گفت: بسیاری از میهمانپذیر‌های واقع در میدان آزادی کرمانشاه که ضریب اشغال تخت آن‌ها خیلی کم است، نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

به گفته این مسئول، نوسازی و بازسازی میهمانپذیر‌های کرمانشاه نیاز به همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری و راه و شهرسازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی در بحث گردشگری دارد و می‌تواند یکی از مقاصد مهم گردشگرپذیر کشور باشد، اما این امر مستلزم همکاری برخی دستگاه‌های ذیربط برای بهبود وضعیت زیرساخت هایمان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.