مشاهده لاشه چند پرنده در ساحل بندرعباس

لاشه چند پرنده از جمله باکلان بزرگ در ساحل بندرعباس مشاهده شد.

میثم قاسمی معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پس از اطلاع از وجود لاشه چند پرنده در ساحل بندرعباس بلافاصله کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی به محل اعزام شدند.

قاسمی گفت:بررسی‌های اولیه نشان دهنده وجود چند لاشه متلاشی شده یک گونه پرنده با نام فارسی باکلان بزرگ و نام انگلیسی Great Cormorant است.

او گفت: بیشتر لاشه‌ها به دلیل فساد قابلیت نمونه برداری نداشتند و تنها یک لاشه برای نمونه برداری به اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد و هنوز علت مرگ این پرندگان مشخص نشده است.

معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: به دلیل جزر و مد دریا، لاشه‌ها از محدوده دید خارج شده اند، اما رصد و پایش سواحل اطراف و سایر زیستگاه‌های آبی شهرستان بندرعباس و دیگر مناطق استان ادامه خواهد یافت.

قاسمی از شهروندان و مسافران درخواست کرد، چنانچه شاهد وقایع غیر عادی مانند مرگ و میر حیات وحش از جمله پرندگان وحشی، پستانداران و ... بودند یا با حیواتات وحشی بیمار برخورد داشتند، از تماس یا نزدیک شدن به آن‌ها خوددارى کنند و مراتب را در اسرع وقت به اداره کل حفاظت محیط زیست و یا اداره کل دامپزشکى استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار