تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی در مغرب

مردم مغرب در سالگرد عادی سازی روابط بین کشورشان و رژیم صهیونیستی در شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد: عادی سازی روابط بین برخی از کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی سبب اعتراضاتی در مغرب شد. مردم در بیش از بیست شهر در مغرب تظاهراتی را در اعتراض به عادی سازی روابط با تل آویو برگزار کردند.

حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار، این توافق را خائنانه خواندند و خواهان لغو آن شدند. آن‌ها همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. مغرب و رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ اقدام به عادی سازی روابط خود کردند. سه کشور عربی دیگر هم پیشتر توافق‌های مشابهی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضاء کرده بودند. این توافق‌ها با مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی و کشور‌های اسلامی روبرو شده اند.

بری گروسمن، کارشناس مسائل حقوقی در این خصوص گفت: سیاستی که دولت مغرب در پیش گرفته است برخلاف نظر کلی مردم مغرب است. این برخلاف نظر بیشتر مردم در جهان عرب است.۸۰ درصد مردم مغرب خود را وفادار به حمایت از فلسطینی‌ها و آرمان آن‌ها می‌دانند. آن‌ها مخالف هرگونه عادی سازی روابط با اشغالگران هستند. این حرکت‌های ضد عادی سازی روابط از اهمیت بسیار برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار