فرود ده‌ها هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب انزلی

ده‌ها هزار پرنده مهاجر آبزی برای زمستان گذرانی وارد تالاب بین المللی انزلی شدند.

عباس عاشوری، رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در بررسی که اوایل دی ماه امسال از پناهگاه حیات وحش سلکه به عمل آمد، بیش از ۲۰ هزار پرنده مهاجر آبزی شامل قوی فریادکش، غاز خاکستری، پلیکان خاکستری، پلیکان سفید، اردک سرحنایی، اردک سیاه کاکل، گیلار، فیلوش، اردک ارده ای، خوتکا، اردک نوک پهن، خروس کولی، اگرت بزرگ و ... شناسایی و شمارش شدند.

به گفته او، بیشترین تعداد پرنده مهاجر آبزی شمارش شده در این زیستگاه متعلق به ۲ گونه اردک سرسبز و خروس کولی بوده است.

رئیس اداره حفاظت تالاب‌های گیلان گفت: پناهگاه حیات وحش سلکه با وسعت ۳۶۰ هکتار در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا، بخش تولمات و روستای صوفیانده واقع شده است.

عاشوری افزود: این پناهگاه یکی از مهمترین زیستگاه‌های اردک‌های روی آبچر در ایران و استان گیلان است، با توجه به فعالیت‌های احیایی که در سال‌های گذشته در این تالاب انجام گرفته است، شاهد حضور گونه‌های آبزی غواص همچون گونه در خطر انقراض جهانی اردک سرحنایی نیز در این تالاب هستیم.

به گفته او، بخش اعظم این جمعیت برای تغذیه شب‌ها وارد شالیزار‌ها و آب بندان‌های شهرستان‌های واقع در حوزه آبخیز تالاب انزلی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال شکار پرندگان ممنوع اعلام شد، هرگونه اقدام به شکار و صید پرندگان همچون ساخت نما، نصب تور‌های هوایی، شکار با تفنگ و ... غیرقانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.