کنعانی:

رویکرد دولت سیزدهم تقویت سیاست همسایگی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت پیشبرد سیاست همسایگی می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و در قالب‌ها و کشورهای مختلف دنبال شود.

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ایده وزیر امور خارجه درباره برگزاری نشست مشترک وزرای دفاع، اعلام کرد: رویکرد دولت سیزدهم تقویت سیاست همسایگی است که پیشبرد سیاست همسایگی می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد در قالب‌ها و کشورهای مختلف دنبال شود.

وی گفت: ابتکاری که امیرعبداللهیان در سخنرانی خود در مجمع گفتگوی تهران مطرح کردند، ناظر بر بخشی از رویکرد ایران برای تقویت سیاست همسایگی مبتنی بر نشست مشترک میان وزرای خارجه و دفاع بود. این ابتکار در آنجا به صورت علنی و رسمی اعلام شد.

کنعانی ادامه داد: اجرای این ابتکارات منوط به موکول به همکاری دیگر کشورهای منطقه خواهد بود و امیدوار هستیم که با رویکرد و سازنده دیگر کشورهای همسایه در منطقه بتوانیم این ابتکار را پیش ببریم و به جنبه عملیاتی و اجرایی ببخشیم.

وی ابراز امیدواری کرد نگاه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه محل توجه دولت‌ها قرار بگیرد و به ماهیت تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی توجه ویژه بیشتر شود.

کنعانی در پایان در مورد منع تحصیل دختران افغان توسط طالبان گفت: دیدگاه مشفقانه خودمان را در این باره اعلام کردیم و امیدواریم مسئولان ذی ربط در افعانستان زمینه تحصیل فرزندان دختر و خانم افغانستانی در مراکز عالی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار