دستور السودانی برای میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان

دو مقام عراقی از دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای میانجیگری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری دور جدید گفتگو‌های دو طرف خبر دادند.

دو مقام عراقی اعلام کردند محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق دستور داده است تلاش‌ها برای میانجیگری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری دور جدید گفتگو‌های دو طرف را از سربگیرند.

به گفته این مقامات السودانی امیدوار است نخستین دستاورد خود در سطح خارجی را از طریق میانجیگری مذاکرات تهران و ریاض به دست آورد.

این منبع گفت که نخست وزیر عراق از جزئیات جلسات گذشته بین دو کشور و بارزترین اختلافات و اشتراکات مطلع شد.

یک مسئول دیگر در وزارت خارجه عراق نیز ضمن تایید این اطلاعات گفت که برگزاری دور جدید گفتگو‌ها در وهله اول به ایرانی‌ها بستگی دارد.

وی توضیح داد که عربستانی‌ها از بازگشت گفتگو‌ها در سطح پایین استقبال کردند، اما ایرانی‌ها خواستار زمانبندی و پرونده‌های مشخص برای بررسی آن‌ها شدند و تاکید کردند که تمایلی برای بررسی برخی پرونده‌های مشخص ندارد.

این مسئول تاکید کرد که السودانی پس از بازگشت از امان دستور از سرگیری میانجیگری بین ایران و عربستان را صادر کرد.

تاکنون ۵ دور گفت وگوی ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است و بنابر آنچه فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق گفته است، قرار است ششمین دور این گفتگو‌ها با حضور فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سر چی مذاکره میکنید.اونا چی میگن ما چی میگیم.حالا تاحدودی مذاکرات برجام رو میدونیم ولی مذاکره با عربستان سر چی هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
از یک سوراخ دهها بار گزیده میشوییم
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
باز هم نقشه ایی دارند همزمان با اغتشاشات و آشوب و مذاکرات اتمی باز دشمن میشوند اینها ادم بشو نیستند آخه عربستان دیگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عربستان هم میدونه که دشمنی ایران باهرکشوری فقط به ضرر خودایران وبه نفع کشور مقابل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این کشورهایی که ذاتا و عقدهای دشمنی میکنند تو استخوانشون حس عداوت دارند بذارید کنار. از اینها چی نصیب کشور و مردم شده تحریک و تامین مالی صدام و داعش و تحریک آمریکا و رژیم صهیونسیتی به حمله مراکز هسته ای اقتصادی چیز دیگری عایدتان نخواهد شد.بخاطر اعزام حجاج هم که با وجود حمایت اونا از براندازی شماها جرات حمایت از شیعیان و مخالفان آل سعود ندارید. اینها چقدر ایرانی تو مراسم حج کشتند بازم بستون نیست.حال آدم با سیاست بازی ها تهوع میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ای کاش تمام جوامع مسلمین با هم متحد می شدند ودست از اختلاف بر می داشتند چرا که اختلاف در هر سطحی برای طرفین مشگلات فراوانی خواهد داشت به امید یک پارچه شدن جوامع مسلمان ودوری از تنش ها ونزاهای بی فایده
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
جوامع غسلامی نه به ظاهر اسلامی و غربگدا و مزدوران غرب و دشمنان ایران عزیز ما،منفی نظر من است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چی میگی اینها هر کدوم برای خودشون ولی امر و امیرالمومنین و ولی فقیه و خلیفه دارند و هر کدام خود را حق و مابقی را گمراه میدانند
آخرین اخبار