رصد معاملات مرغ از تولید تا بازار مصرف

معاملات گوشت مرغ از تولید تا کشتارگاه و بازار مصرف با راه اندازی سامانه هوشمند رصد می‌شود

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به آغاز فرآیند هوشمندسازی توزیع مرغ در مازندران اشاره کرد و گفت: فرآیند هوشمندسازی توزیع مرغ در مازندران در قالب سامانه سماتیم یا سامانه معاملات آنلاین تامین یکپارچه مرغ آغاز شده است.

او افزود: این با هدف تنظیم بازار مرغ مازندران که حلقه‌های متعددی از تخم مرغ، جوجه یک روزه، مرغ مادر، مرغ گوشتی، کشتارگاه و بازار مصرف دارد راه اندازی شده است و فرآیند معاملات مرغ زنده از مرغداری‌ها تا کشتارگاه‌ها را پایش می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در این سامانه همه مرغداری ها، کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های توزیع مرغ استان ثبت و پایش می‌شوند.

عنایتی با بیان اینکه این طرح در راستای تنظیم بازار مرغ استان از تولید تا توزیع راه اندازی شده است، گفت: این سامانه در مرحله بعد معاملات گوشت مرغ از کشتارگاه‌ها تا فروشگاه‌های عرضه استان و مدیریت خروج مرغ زنده و کشتار شده از مازندران به سایر استان‌های را نیز هوشمندانه رصد و پایش خواهد کرد.

او ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ تن مرغ روزانه در استان کشتار می‌شود که بخشی از آن به بازار‌های داخل استان و بخشی به سایر استان‌ها بویژه استان تهران ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار