بهینه سازی هزار و ۹۰۰ واحد با هزینه ۱۴۵ میلیارد ریال در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در یکسال گذشته هزار و ۹۰۰ واحد با هزینه ۱۴۵ میلیارد ریال در استان بهینه‌سازی شده است، گفت : شرکت گاز استان آمادگی دارد این کار را به صورت رایگان برای تمامی واحد‌هایی که موتورخانه دارند، انجام دهد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : بهینه‌سازی شامل تنظیم دمای مشعل موتورخانه‌ها، تعویض رسوب‌گیر‌ها و عایق کاری لوله‌ها وسایر اقدامات لازم می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای بدون وقفه طرح پایش دمای ادارات و سازمانها، از ۲ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی و پایش از دمای ادارات سطح استان خبر داد و گفت: روز گذشته ۱۴۳ مورد بازرسی انجام شده و به ۱۰ سازمان و اداره تذکر داده شد و گاز ۲ اداره نیز قطع گردید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به ورود به فصل سرد، با افزایش مصرف گاز و ناترازی تولید مواجه هستیم و مجبوریم مصرف گاز را تا حد ممکن کاهش دهیم.

حسینی بیان داشت: سال قبل به علت کرونا و تعطیلی مدارس و برخی مراکز آموزشی و خوابگاه ها، مصرف گاز کمتری داشتیم، ولی امسال پیش بینی می‌شود فقط مصرف گاز مدارس تا ۲ برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به علت عدم امکان تأمین سوخت پایدار نیروگاه ها، احتمال قطعی برق وجود دارد، گفت: نظر به اینکه در چند روز اخیر به علت برودت هوا مصرف گاز روند افزایشی داشته، لذا رعایت الگوی مصرف در بخش‌های اداری و مسکونی می‌تواند به پایداری تأمین گاز صنایع و واحد‌های تولیدی کمک نماید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت جهانی هر متر مکعب گاز در حال حاضر بسیار بیشتر از قیمتی است که در کشور عرضه می‌گردد، افزود: از امروز مصرف گاز برخی اماکن ورزشی و شهرک‌های صنعتی محدود می‌شود و نیز گاز ویلا‌های غیرسکونتگاهی و برخی مجتمع‌های تفریحی قطع خواهد شد.

حسینی، پخش برنامه‌های تبلیغی از صدا وسیما به منظور ترویج الگوی مصرف، برگزاری جلسات با اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل آموزش و پرورش با هدف فرهنگ سازی در مصرف گاز، همکاری با دانشگاه‌ها و مدارس در اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی رایگان سیستم‌های گرمایشی و برگزاری مسابقات دانش آموزی و اهداء جوایز در جهت اصلاح الگوی مصرف را برخی از برنامه‌های پیش روی شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی از نمایندگان دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش درخواست کرد نسبت به پرداخت مطالبات شرکت گاز اقدام کنند و به منظور فرهنگ سازی در مصرف گاز در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، پوستر‌ها و پیام‌های آموزشی شرکت گاز استان را در تابلو‌ها و محل‌های در معرض دید عموم نصب کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.