فرانسه برای گرم کردن مردم خود به «چک چوب» روی آورد

خانوار‌های کم درآمد فرانسه از روز سه شنبه می‌توانند برای کاهش قبض‌های گرمایشی خود کمک هزینه‌ای برای تهیه چوب دریافت کنند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس انفو نوشت خانوار‌های کم درآمد از روز سه شنبه می‌توانند برای کاهش قبض‌های گرمایشی خود کمک هزینه‌ای استثنایی از ۵۰ تا ۲۰۰ یورو برای تهیه چوب به منظور گرم کردن منازل خود دریافت کنند.

 بودجه اختصاص یافته به این مسئله در سال ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای هر خانوار است؛ بنابراین دولت برای کمک به خانوار‌ها از روز سه شنبه ۲۷ دسامبر چکی موسوم به «چک چوب» از ۵۰ تا ۲۰۰ یورو با توجه به درآمد هر خانوار تعیین کرده است.

با این وجود برخی از شهروندان که با چوب خانه خود را گرم می‌کنند نمی‌دانند واجد شرایط دریافت چک چوب خواهند بود یا خیر.

قیمت چوب در فرانسه در شرایط کنونی به شدت افزایش یافته است. این افزایش در سال جاری ۳۰ درصد است. بنابراین، برای کاهش صورتحساب، چک چوب در کمترین حد ممکن است. به عنوان مثال، زوجی که فرزندشان کمتر از ۴۰۰۰ یورو در ماه درآمد دارد، می‌تواند ۱۰۰ یورو دریافت کند.

این چک را می‌توان به طور مستقیم به تامین کنندگان چوب پرداخت کرد که تقاضا از آن‌ها در سال جاری در حال افزایش است. بیش از دو میلیون خانوار پس از درخواست آنلاین، قرار است در پورتال دولتی از این کمک بهره‌مند شوند.

این درحالی است که چندی پیش رئیس جمهور فرانسه به همتایان اروپایی خود هشدار داد هنوز به مراحل سخت بحران انرژی نرسیده ایم. با این وجود مکرون ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت آمادگی با همه ابزار‌های ممکن برای مقابله با زمستانی سخت بدون گاز روسیه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار