رایزنی برای بازگشایی موزه جانورشناسی انجام می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: افتتاح موزه‌جانورشناسی طبق نظر کارشناسان با برخی محدودیت‌ها و در نظر گرفتن تعداد روز‌های معدود در هفته مد نظر است و درصدد رایزنی با پردیس کشاورزی هستیم.

یحیی دارایی گفت: با توجه به بازدید انجام شده  از این مجموعه، این موزه یکی از بی‌نظیرترین و کامل‌ترین موزه‌های ایران از لحاظ جانورشناسی است و ایجاد چنین موزه‌ای کاری تخصصی است. 
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: از لحاظ کارشناسی برخی محدودیت‌ها برای رفت و آمد زیاد در این موزه وجود دارد که باید رعایت شود.

این محل که بانی آن مصطفی قلی بیات بود، در ابتدا با نام «مدرسه فلاحت» فعالیت خود را آغاز کرد؛ موزه حاضر در سال ۱۳۰۸ به همت وزارت کشاورزی وقت و با تلاش شادروان استاد جلال افشار در همین محل تأسیس شد و از سال ۱۳۲۴ تاکنون زیر نظر دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. موزه جانورشناسی کرج دو طبقه و ۱۷ گالری دارد. این موزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج که قدیمی‌ترین مرکز آموزشی کشورمان در بخش کشاورزی است قرار دارد و به زعم اکثر کارشناسان حوزه جانورشناسی می توان آن را یکی از منحصر به فردترین موزه‌ها در سطح کشور یا حتی خاورمیانه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.