فراخوان بخش مد و لباس نمایشگاه ملی شهر خانواده

کارگروه مد و لباس کشور، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» را با حضور طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌کند.

در ایام منتسب به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ذیل برنامه ملی گوهرشاد، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» را با حضور و مشارکت طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی اسلامی از ۱۵ دی ماه لغایت ۱۵ اسفندماه امسال برگزار می‌کند.

اهداف:

دسترس پذیر کردن مد و لباس ایرانی اسلامی برای مردم  استان تهران

همیاری و مساعدت به کسب و کار‌های آسیب دیده حوزه مد و لباس در ایام اخیر

افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه در مد و لباس اسلامی – ایرانی و ساماندهی آن

کمک به اشاعه و گسترش سبک پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه

بستر سازی، به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه پوشش و سبک زندگی

رویکرد نمایشگاه:

رویکرد غالب معرفی الگو‌ها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی- اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نماد‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند.

بخش‌های نمایشگاه:

این دوره از نمایشگاه با توجه به اهداف مذکور در جهت ساماندهی و همیاری با قشر طراح و تولیدکننده مد و لباس و ایجاد بستر مناسب خرید و فروش برگزار می‌شود. اما در این بین چند رویداد رقابتی و انگیزشی فعال است:

مسابقه غرفه برتر از نگاه مردم

در این بخش، با جمع اوری نظرات شرکت کنندگان در نمایشگاه در سه حوزه قیمت متناسب با کیفیت، طراحی دکور و نوآوری با در نظر گرفتن کارایی و فرهنگ وموازین ایرانی اسلامی، حاضرین در نمایشگاه ارزیابی شده و به غرفه‌های برتر که حائز بیشترین رأی و امتیاز شدند، جوایزی اهدا خواهد شد.

رویداد ایده پردازی بهبود نیاز‌ها و مشکلات فروش محصولات مد و لباس ایرانی اسلامی

در این رویداد که با حضور تمام غرفه داران برگزار خواهد شد، نیاز‌ها به صورت دقیق احصا شده و سپس با تشکیل تیم‌های ایده پردازی با حضور اساتید هادی، ایده‌هایی استخراج شده و پس از انجام مراحل داوری، به ایده‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

حوزه‌های مورد بررسی رویداد عبارتنداز:

راهکار‌های ایجاد فروش در زمان نبود سکو‌های فروش مجازی

بررسی مشکلات سکو‌های دائمی موقت فروش

نیاز‌های جدید در بحث طراحی لباس و صنعت مد سازی 

حضور سکو‌های مجازی عرضه محصولات ایرانی و ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل طرفینی بین ایشان و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات مد و لباس ایرانی اسلامی

برگزاری رویداد شتاب دهی به تولیدکنندگان خرد، ولی دارای توانمندی در جهت تقویت رشد

برگزاری رویداد‌های تبلیغی ترویجی متناسب با ایام و مناسبت‌های این بازه از جمله برنامه‌های متناسب با دهه فجر و ایام اعیاد رجبیه و شعبانیه

عرضه چادر مشکی با کیفیت با قیمت پایین‌تر از بازار

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی

کمیته علمی نمایشگاه، با شناسایی نیاز‌های آموزشی و با دعوت از اساتید، صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه  مد و لباس ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری نشست‌ها تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می کند و مشخصات دقیق عنوان و زمان نشست‌ها وکارگاه‌ها از طریق سایت به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید.

مهد کودک

با توجه به این که در کنار این نمایشگاه، محصولات فرهنگی از قبیل نوشت افزار، اسباب بازی و محصولات موردنیاز و تقاضای قشر کودک وجود دارد، مخاطب این نمایشگاه تا حد زیادی بر محوریت کل اعضای خانواده است. بنابراین، به محیطی برای نگهداری کودکان و خردسالان نیاز است که در قسمتی از نمایشگاه این موضوع پیش بینی شده است.

مدارک مورد نیاز:

کارت ملی

یکی از مدارک پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی، کارت شناسایی کارگاه معتبر، پروانه صنفی تولیدی، مجوز موسسه و فعالیت و کارت صلاحیت طراحان 

شرایط حضور:

کلیه آثار قابل عرضه باید نشان شیما را دارا باشند.

کلیه طراحان دارای کارت عضویت طراحان از سامانه کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند.

قیمت گذاری تمامی آثار متناسب بوده و با حضور کارشناسان اتاق اصناف، کارگروه، و تعزیرات تهران تایید خواهد شد.

هزینه اجاره غرفه‌ها:

اجاره بها غرفه‌ها براساس هر غرفه ۱۲ متری برای یک ماه مبلغ هفتاد میلیون ریال است.

شایان ذکر است با توجه به تنوع گروه‌های کالایی، کثرت متقاضیان مشارکت و گستردگی نمایشگاه شهر خانواده، به منظور تسهیل و تسریع در امر جانمایی و رفاه حال مشارکت کنندگان، جانمایی غرفه و رزرو اولیه جهت شرکت کنندگان متقاضی مشارکت در داخل سالن در این نمایشگاه نیز بصورت اینترنتی انجام خواهد شد.

تقویم اجرایی و نشانی دبیرخانه نمایشگاه:

ثبت نام از تاریخ ۸ دی‌ماه لغایت ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ 

نتایج این بخش از طریق سایت نمایشگاه اطلاع رسانی می‌شود.

نشانی دبیرخانه: تهران، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار