کرملین: هرگونه طرح صلح با اوکراین باید شامل مناطق ضمیمه شده باشد

سخنگوی کرملین می‌گوید هر طرح پیشنهادی برای توقف جنگ باید واقعیت اضافه شدن چهار منطقه جدید به خاک روسیه را در نظر بگیرد.

کرملین طرح صلح ۱۰ ماده‌ای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را رد کرد و گفت که هرگونه پیشنهادی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باید «واقعیت‌های امروز» درباره چهار منطقه اوکراین که به روسیه پیوسته‌اند را در نظر بگیرد.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «با اضافه شدن چهار منطقه به خاک روسیه، هیچ طرح صلحی که واقعیت‌های امروز در مورد خاک روسیه را در نظر نگیرد، نمی‌تواند وجود داشته باشد».

روسیه در ماه سپتامبر پس از برگزاری همه‌پرسی چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی در حال توسعه طرح صلح ۱۰ ماده‌ای خود است که اولین بار در ماه نوامبر آن را اعلام کرد. او از رهبران جهان خواسته بر اساس این طرح یک نشست جهانی صلح برگزار کنند. بر اساس طرح زلنسکی، روسیه باید چهار منطقه اعلام شده را به علاوه کریمه که در سال ۲۰۱۴ ضمیمه شد، مجددا به اوکراین واگذار کند.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز به تازگی در این خصوص گفته است که دولت او قصد دارد تا پایان فوریه یک نشست صلح ترجیحاً در سازمان ملل با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برگزار کند. اما او می‌گوید روسیه تنها در صورتی می‌تواند به چنین نشستی دعوت شود که ابتدا برای آنچه «جنایات جنگی» می‌خواند، محاکمه شود.

گفتنی است، اولین دور مذاکرات بین روسیه و اوکراین برای برقراری آتش‌بس در ۲۸ فوریه سال جاری میلادی صورت گرفت. این نشست به همراه چندین دور نشست بعد از آن بی‌نتیجه ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۵۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
خدا در حال انتقام گرفتن از امریکا است. این همان خدایی است که ما می پرستیم و ستایش می کنیم ذات مقدس او را که همتایی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
قانون نصف نصف بهترین قانون پایان جنگها و خونریزی هاست
آخرین اخبار