وزیر میراث فرهنگی:

مجموعه گردشگری «جهان کوچک» ملایر الگویی جذاب برای توسعه گردشگری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک که به خوبی در ملایر اجرا شده، می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد.

 «سید عزت‌الله ضرغامی» روز پنجشنبه در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرلد (جهان کوچک) ملایر گفت: این اقدامی که در ملایر انجام شده یکی از کارهای بسیار خوب در حوزه گردشگری است که در برخی کشورها انجام شده است.

او افزود: مجموعه جهان کوچک شهر ملایر به صورت موضوعی بسیار جاذبه ایجاد می‌کند و می‌تواند علاوه بر ایجاد گردشگری، محیط تفریحی، شاد و آموزشی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بازدیدکنندگان در اینگونه مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با دنیا آشنا می‌شوند ادامه داد: این ایده در معاونت گردشگری وزارتخانه مورد بحث قرار گرفت که در نقاط مختلف کشور اینگونه مجموعه‌ها را داشته باشیم.

ضرغامی گفت: امروز در بازدید از مجموعه جهان کوچک ملایر بسیار خوشحال شدیم که این طرح به خوبی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری خوبی اجرا شده است‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: زمین بسیار خوبی به این مجموعه اختصاص یافته و سازه‌های خوبی کار شده‌ و در ارتباط با خود سازه اصلی، در مقیاس پایین‌تر کار شده است.

ضرغامی با تاکید بر تکمیل این مجموعه بسیار زیبا تصریح کرد: در صورت تکمیل یکی از جادبه‌های بسیار خوب گردشگری است و می‌تواند الگو برای کشورهای دیگر شود.

 مجموعه تفریحی، گردشگری با وسعت ۴۸ هکتار در شمالی ترین نقطه شهر ملایر در دست اجرا است و تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه پس از ورود به ملایر با حضور در گلزار بهشت هاجر این شهر به مقام شامخ شهدای شهرستان ملایر در استان همدان ادای احترام کرد.

افتتاح شهر زیرزمینی سامن، بازدید از چند طرح گردشگری و یادمان های تاریخی، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه های سفر یک روزه ضرغامی به شهرستان ملایر است.

در این سفر مرحله اول مجموعه دستکند سامن به عنوان یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری استان همدان و کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سفر از ظرفیت‌های گردشگری ملایر همچون مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر، مینی‌ورلد و یخدان میرفتاح بازدید خواهد کرد.

برگزاری نشست تخصصی و همایش با هنرمندان و فعالان صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر است که مسایل، مشکلات اساسی و مطالبات هنرمندان در بخش‌های مختلف مبلمان منبت، مرواربافی، فرش و دیگر صنایع دستی از سوی نمایندگان آنها مطرح می‌شود.

همزمان نشست شورای اداری شهرستان ملایر نیز با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌شود که در این نشست متناسب با نیازها و مشکلات، تصمیمات لازم در خصوص مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان صنایع دستی اتخاذ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.