جلسه رای اعتماد به کابینه نتانیاهو همزمان با تظاهرات مخالفانش

جلسه رای اعتماد به کابینه نتانیاهو درحالی شروع شد که خارج از کنست تظاهراتی علیه او به راه افتاده و نمایندگان نیز بارها سخنانش را قطع کردند.

 همزمان با آغاز برگزاری نشست کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای دادن رای اعتماد به کابینه بنیامین نتانیاهو، تظاهراتی در برابر ساختمان کنست در شهر اشغالی قدس، علیه کابینه ائتلاف او برگزار شد.

براساس گزارش الجزیره، از سویی دیگر مخالفان بنیامین نتانیاهو در جلسه کنست رژیم صهیونیستی برای رای اعتماد به او، سخنرانی‌اش را قطع کردند. اعضای کنست با زدن روی میز و فریاد زدن، چند بار سخنرانی نتانیاهو را قطع کردند.

همچنین در حین سخنرانی نتانیاهو  برای دفاع از تشکیل کابینه، درگیری لفظی در حین سخنرانی او در کنست با عضو کنست رخ داد. ماموران نیروی امنیتی فرد معترض را از سالن پارلمان خارج کردند. در ادامه این جلسه بنیامین نتانیاهو در جلسه کنست برای رای اعتماد به کابینه‌اش گفت: در مرحله آینده، توافقنامه‌های صلح بیشتری امضا خواهیم کرد.

مخالفت گسترده با کابینه نتانیاهو به دلیل حضور افراطی‌ترین صهیونیست‌ها در آن است. کابینه‌ای نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است. حتی سران این رژیم نیز بارها از وزرای پیشنهادی نتانیاهو انتقاد و تایید کردند برخی از اعضای کابینه او رژیم صهیونیستی را به جنگ خواهند کشاند.

 این کابینه شامل حضور احزاب افراطی مانند قدرت یهود به ریاست ایتامار بن غفیر، صهیونیسم مذهبی به ریاست بتسلئیل اسموتریچ و شاس به ریاست آریه درعی است. بسیاری از صهیونیست‌ها از چنین شرایطی، خوشحال نیستند. یائیر لاپید، نخست وزیر پیشبرد امور، به صهیونیست‌ها درباره کابینه نتانیاهو هشدار داد. لاپید، نتانیاهو را نخست وزیر ضعیفی توصیف کرد که حتی پیش از بر عهده گرفتن این مسئولیت، کنترل کابینه ‌اش را از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار