پرونده قتل در مهاباد به سازش ختم شد

با تلاش خیران، معتمدان و ماموستایان منطقه، پرونده قتل در مهاباد پس از ۶ سال با صلح و سازش ختم شد.

مراد فتحی مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان‌غربی در این آیین با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت بزرگان برای ایجاد همدلی و محبت بین طوایف گفت: اسلام دین گذشت و مهربانی است و بدون شک طوایف و بزرگان با بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های تمام افراد دخیل در امر صلح و سازش پرونده قتل افزود: اهتمام به قانون باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد و همه با پایبندی به اصول قانون و ارزش‌های اسلام ناب محمدی برای تعالی جامعه و رفع مشکلات تلاش کنند.

ماموستا عبدالسلامی امام جمعه مهاباد در این مراسم و در بین حاضران گفت: جمعی که در آن بخشش از جان انسان و زندگی دوباره باشد فرشتگان در آن جمع شده و برای انسان‌های این جمع از درگاه خداوند طلب خیر می‌کنند.

وی اضافه کرد: هرکجا که انسان‌های بخشنده و فداکار باشند آنجا بهشت دنیوی است و مردم این منطقه همواره در امر بخشندگی و گذشت سرآمد بودند.

وی تاکید کرد: پاداش خانواده اولیای دم نزد خداوند بوده و پروردگار خود به پاداش عظیم برای این خانواده بشارت داده است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه ضمن قدردانی از همت خانواده مقتول گفت: نظام جمهوری اسلامی همواره مدافع حقوق مظلومین بوده و بر عدالت و برابری در بین مردم اهتمام داشته است.

حسن عباسی با تحسین کار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم گفت: شیرینی گذشت و بخشش برای هر 2 خانواده است و صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که رضایت باری تعالی هم در مصالحه و برادری  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.