حمایت قطر از قبایل قطری الاصل بحرین

یک روزنامه قطری در گزارشی از ظلمی که به قبایل قطری الاصل بحرین می‌شود انتقاد و تاکید کرد این ظلم نشانه‌ای از ترس رژیم آل خلیفه است.

روزنامه قطری  امروز (پنجشنبه) سران رژيم آل خلیفه را به سرکوب قبایلی که دارای ریشه قطری دارند، متهم کرد. این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: مقامات مزبور ضمن گرفتن گذرنامه‌های بحرینی از این دسته از افراد، آنان را از ساده‌ترین حقوق شهروندی محروم نگه داشته اند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این اقدام خودسرانه ناشی از ترس مقامات بحرینی از مهاجرت دسته جمعی این شهروندان به زادگاه اجدادشان است و از این رو به استفاده از زبان ظلم و ستم با آن‌ها متوسل می‌شوند.

اللواء تاکید کرد: با توجه به اینکه مقامات بحرینی با اتخاذ تصمیمات خودسرانه تصمیم گرفته اند به رفتار زشت شان با شهروندان خود ادامه دهند، سردرگمی در کردارشان نسبت به هموطنان شان به ویژه آن دسته از شهروندانی که از ریشه قطری شان بیمناک است، کاملا نمایان می‌باشد.

این روزنامه قطری تاکید کرد: لغو گذرنامه این اقوام و مصادره حقوق پسران آن‌ها ناقض اصول حقوق بشر و شهروندی در هر کشوری در جهان است و بهانه آن‌ها این است که ممکن است روزی به زادگاه اجداد خود بازگردند و در این مهاجرت پناهگاهی امن برای فرار از ظلم رژیم بحرین بیابند.

اللواء در پایان گزارش خود از ادامه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی به عنوان بزرگ‌ترین گرفتاری این رژیم در حال حاضر نام برد و تاکید کرد: ظلم و اجحاف علیه قشر گسترده‌ای از ملت بحرین به طور فزاینده‌ای در حال شدت گرفتن است.

پیش از این سازمان‌هایی مانند دیده بان حقوق بشر، آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز اروپایی حقوق بشر و دموکراسی، مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره، مرکز پویایی و فعال سازی حقوق بشر، همه با هم علیه مجازات اعدام، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس و سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر نسبت به سرکوب و خشونت آل خلیفه هشدار داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار