مشکلی در تامین انرژی کرمانشاه وجود ندارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی در تامین انرژی استان وجود ندارد، گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع پرمصرف کرمانشاه جدی تلقی شود.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه هماهنگی تأمین پایدار سوخت زمستانی استان کرمانشاه گفت : بر اساس گزارش‌هایی که امروز توسط مدیران دستگاه‌های خدمات رسان ارائه شد خوشبختانه استان در حوزه انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و این موضوع دلگرم کننده است.

وی افزود: هر اقدام خوب در حوزه مصرف بهینه انرژی اگر با یک پیوست فرهنگی مناسب همراه نباشد چندان اثرگذار و ماندگار نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان مانند گاز، برق، شرکت فرآورده‌های نفتی و … باید در زمینه فرهنگ سازی و ارائه مشاوره‌های مناسب در حوزه مصرف خانگی و صنایع بزرگ و پر مصرف استان کاملاً فعال باشند.

صحرایی تاکید کرد: این فرهنگ سازی‌ها در مورد مصرف بهینه انرژی باید برای دانش آموزان به عنوان نسل جدید و آینده ساز کشور، به شکل جدی‌تری دنبال شود.

وی ادامه داد: برای اجرای بهتر و گسترده‌تر این برنامه‌ها در سطح جامعه می‌توان از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشگاهی و گروه‌های مردم نهاد بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: فراهم کردن یک شرایط مناسب در زمینه تأمین سوخت و انرژی و آرامش خیال مردم در طول فصل زمستان، اولویت جدی مدیریت ارشد استان است و باید با جدیت در همه برنامه‌های این حوزه دنبال شود.

صحرایی بیان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی در مورد نحوه مصرف انرژی، باید دستگاه‌های اجرایی به سمت اجرای برنامه‌های کاربردی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بزرگ و پر مصرف و مشترکان شهری و روستایی به شکل عملی گام بردارند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها باید بهینه سازی خانه‌های روستای و شهری در زمینه مصرف انرژی در دستور کار قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.