برگزاری جشنواره قرآنی طلاب در بام ایران

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مرحله استانی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت خانواده طلاب در شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوذر کارگر اظهار داشت: مرحله استانی این جشنواره بین‌المللی با حضور ۱۳۲ شرکت کننده، هشتم دی‌ماه در دو شهرستان بروجن و لردگان برگزار شد و امروز در شهرستان شهرکرد و در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اجرای جشنواره قرآن و عترت (ع) خانواده طلاب از پارسال طی تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه علمیه کشور به سازمان دارالقرآن‌الکریم واگذار شد، در تشریح سازوکار برگزاری مرحله استانی این جشنواره، افزود: با توجه به بردوت هوا و دشواری تردد در جاده‌ها، مقرر شد که این مسابقات را با حضور تیم داوری و اجرایی در سه شهرستان لردگان، بروجن و شهرکرد برگزار کنیم که طی دیروز و امروز شاهد برپایی این رویداد قرآنی هستیم.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام کارگر با اشاره به اینکه این مسابقات در بخش شفاهی و در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل ویژه خانواده طلاب در حال برگزاری است، اضافه کرد: همچنین مسابقات کتبی شامل رشته‌های تفسیر قرآن، تدبر، کتابخوانی، صحیفه سجادیه و... به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج جشنواره به ستاد مرکزی مسابقات در تهران ارسال و افراد حائز نمرات حدنصاب به مرحله کشوری در مشهد مقدس راه می‌یابند، اظهار داشت: اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآن و عترت (ع) خانواده طلاب در اواخر دی‌ماه با دعوت از مسئولان استانی و کشوری در شهرکرد برگزار خواهد شد و افراد برگزیده استان تجلیل می‌شوند.

حجت الاسلام کارگر در پاسخ به چرایی ریزش قابل ملاحظه متسابقان امسال جشنواره در مقایسه با پارسال، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ این جشنواره با حضور ۶۵۰ متسابق برگزار شد و امسال ریزش متسابقان می‌تواند دو علت داشته باشد، نخست آنکه متسابقانی که پارسال شرکت کردند و حائز حد نصاب نشدند، از انگیزه آنان برای شرکت مجدد کم شد؛ ضمن اینکه جوایز نفرات برگزیده با چند ماه تأخیر به آنان اعطا شد که این نیز عامل کاهش انگیزه برای شرکت مجدد بود.

وی گفت: علت دوم ناظر بر کمرنگ بودن تبلیغ و اطلاع‌رسانی بود که اگرچه تلاش‌هایی هم در این راستا انجام شد، اما کافی نبود؛ با این حال باید گفت به‌نظر می‌رسد سطح کیفی متسابقان نسبت به پارسال بهتر باشد.

حجت الاسلام کارگر در خصوص تیم داوری این دوره از مسابقات توضیح داد: داوران دعوت شده دارای مدرک داوری بوده و دوره داوری را طی کرده‌اند و نیز مورد تأیید سازمان دارالقرآن هستند، ضمن اینکه در مرحله استانی مسابقات گوناگون از حضور این داوران جوان استفاده می‌شود که این رویداد فرصتی برای دعوت از این داوران بود.

وی ادامه داد: متسابقان حاضر در مرحله استانی پیش‌تر در مرحله سطح‌سنجی مسابقات در رشته‌های شفاهی به‌صورت تلفنی مورد سنجش قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.