بازدید وزیر میراث فرهنگی از خانه‌های تاریخی بروجرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز جمعه ۹ دی ماه از خانه‌های تاریخی محله صفا و بحرالعلوم بروجرد بازدید کرد.

سیدعزت اله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از خانه تاریخی افتخار الاسلام، عمارت مصری و بحری واقع شده در خیابان‌های صفا و بحرالعلوم شهرستان بروجرد بازدید کرد.

در بروجرد از ۵۰ خانه تاریخی ۲۱ خانه ثبت ملی شده و قدمت قدیمی‌ترین خانه تاریخی مربوط به دوران صفویه است.

خانه تاریخی افتخارالاسلام در محله طباطبایی‌های شهر بروجرد واقع شده که ۲۴ اسفندماه ۱۳۸۴ به شماره ۱۱۷۵۳ با قدمت دوره قاجار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در حاضر نیز به عنوان موزه صنعت ورشوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه مصری واقع در بافت قدیم بروجرد (محله صفا) با مساحتی بیش از ۸۰۰ متر مربع در خیابان اصلی در مجاورت پارک صامتیه (آرامگاه صامت بروجردی) قرار دارد که پس از مطالعات و بررسی‌های مقدماتی و بعد از طی مراحل و تشریفات قانونی لازم به شماره ۱۰۸۷۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این خانه قدیمی به سبک خانه‌های دوره قاجاری در ۲ طبقه ساخته شده و دارای پلانی برونگرا و حیاطی مرکزی است و در نماکاری آن از تزئینات آجری و سفالی استفاده شده است.

بازدید از بنا‌های تاریخی و مذهبی شهرستان بروجرد، بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد و چند اثر تاریخی از برنامه‌های سفر یک روزه سید عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان لرستان است.

معاون عمرانی استاندار لرستان، فرماندار بروجرد، فاطمه مقصودی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسوولان شهرستانی وزیر میراث فرهنگی را در این بازدید‌ها همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار