گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله غفاری در آذرشهر

چهل و هشتمین سالگرد شهادت اسوه ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم آیت الله شیخ حسین غفاری در زادگاهش آذرشهر گرامی داشته شد.

 مشاور استاندار در امور روحانیت در مراسم یادواره شهدای روحانی و سالگرد شهادت آیت الله حسین غفاری گفت: آذرشهر مهد علما و عارفانی همچون آیت الله سید اسدالله مدنی و آیت الله غفاری است که این دو شخصیت بزرگ نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام ولایی بر ضرورت تبیین اندیشه‌های انقلابی و ولایتمداری شهید آیت الله غفاری به نسل جوان تاکید کرد و افزود: شهید آیت الله غفاری نماد بارز بصیرت و ولایتمداری و جهاد بود که در زیر شکنجه‌های وحشیانه دشمن کوتاه نیامد و با خون خود نوشت: «دشمن خمینی کافر است.»

وی ادامه داد: دشمن به بهانه‌های مختلف و با طراحی سناریو‌های مختلف و با تحریک تعصبات قومی، جنسیتی و دینی در تلاش است کشور را به سمت ناامنی بکشاند اما بصیرت مردم و تبعیت از خون شهدا اجازه چنین کاری به دشمنان را نمی‌دهد.

عالم مجاهد آیت‌الله شیخ حسین غفاری در تابستان ۱۲۹۳ هجری شمسی در آذرشهر متولد شد و در هفتم دی ماه ۱۳۵۳ براثر شکنجه‌های شدید جسمی و روحی در دخمه‌های ساواک به شهادت رسید. پیکر آغشته به خون این عالم شهید پس از تشییع باشکوه در قم در قبرستان وادی السلام این شهر به خاک سپرده شد.

شهرستان آذرشهر ۶ شهید روحانی در ترور، جنگ و انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار