فراگیری صنایع دستی به صورت رایگان در آبادان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان از برگزاری دوره های رایگان آموزش صنایع دستی با هدف ترویج این رشته خبر داد.

سید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت : دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به منظور ترویج و احیای رشته‌های منسوخ شده در این شهرستان برگزار می شود.

به گفته او برگزاری این دوره‌های آموزشی، زمینه اشتغال کارآموزان، ترویج هنرهای دستی و احیای رشته‌های بومی صنایع‌دستی را فراهم می‌کند و هنرآموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از مزایای تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

آقای غفاری با اشاره به برپایی دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در کارگاه‌ها افزود: هنرآموز با حضور در کارگاه‌های صنایع‌دستی، علاوه بر اینکه هنرهای مختلف صنایع‌دستی و سنتی را فرامی‌گیرد با کار در کارگاه می‌تواند با جزئیات فضای کارگاهی نیز آشنا شود.

این مسئول گفت : با همکاری انجمن حفاظت محیط زیست و تالاب شادگان، در نظر داریم دوره‌های آموزش صنایع‌دستی را در زمینه اشتغال‌زایی و کمک به معیشت خانوار در روستاهای پایلوت همانند تنگه ۲ ، سادات و... برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.