افزایش بیش از ۵۰ درصدی افراد گرسنه در جهان

شمار افرادی که در جهان از گرسنگی شدید رنج می‌برند ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد شمار افرادی که با گرسنگی شدید در جهان دست و پنجه نرم می‌کنند در سه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بررسی‌های به تازگی انجام شده سازمان بین‌المللی صندوق نجات کودکان نشان می‌دهد شمار افرادی که از گرسنگی شدید رنج می‌برند در سه سال گذشته تقریباً ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است.

این سازمان در تارنمای خود اعلام کرد: شمار افرادی که با سطوح شدید گرسنگی مواجه هستند، از ۱۶ میلیون و صد هزار نفر از سال ۲۰۱۹ در هشت کشوری که بدترین آسیب را دیده‌اند، در بحبوحه بحران بی‌سابقه جهانی گرسنگی با افزایش وضعیت قحطی، تقریباً ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون وسیصد هزار نفر رسیده است.

به گفته این سازمان، افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن کشور‌هایی هستند که بیشترین شمار افراد را در سطح اضطراری و فاجعه بار سوء تغذیه دارند.

سازمان بین المللی نجات کودکان اعلام کرد افغانستان بیشترین آسیب را از گرسنگی شدید دیده است و شمار افرادی که با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند از دو میلیون و پانصد هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به شش میلیون و ششصد هزار نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این سازمان افزود: امسال گزارش‌هایی از متوسل شدن مراقبین کودکان به مقابله ناامیدانه گزارش شده است. سازوکار‌هایی که حتی برخی را مجبور به فروش فرزندان خود کرده است.

این سازمان با استناد به سازمان برنامه جهانی غذا سازمان ملل اعلام کرد جهان اکنون با بدترین بحران گرسنگی در تاریخ مدرن مواجه است و حدود ۶۰ میلیون کودک زیر پنج سال ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به سوء تغذیه حاد مبتلا شوند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه جهانی غذا، شمار افرادی که در معرض خطر ناامنی غذایی حاد یا گرسنگی قرار دارند از ۱۳۵ میلیون نفر در ۵۳ کشور از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ به ۳۴۵ میلیون در ۸۲ کشور رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
48درصد فقرا مربوط به ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
به لطف قطار پیشرفت " آمار گرسنگان کشورما هم بیشتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
نتیجه تصمیمات پوتین،زلنسکی،بن سلمان،رجب طیب اردوغان،وووشده این؟!الان چقدرسودسرمایه دارهازیادشده؟!ایران پیش ازانقلاب وایران کنونی فقط درآرمان فلسطین مشترک هستند.
آخرین اخبار