هشدار خاخام‌های آمریکا درباره آینده آسیب پذیر رژیم صهیونیستی

بیش از ۳۰۰ خاخام آمریکایی هشدار دادند کابینه جدید نتانیاهو می‌تواند با سیاست‌های خود، آسیب جبران ناپذیری به آینده رژیم صهیونیستی وارد کند.

پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی درخصوص نگرانی خاخام‌های آمریکایی درخصوص خطرات روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو نوشت: بیش از ۳۰۰ خاخام آمریکایی با امضای نامه‌ای هشدار دادند کابینه جدید در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو می‌تواند با سیاست‌های خود آسیب جبران ناپذیری را به آینده اسرائیل وارد کند.

این نامه نسبت به پیشنهادات سیاسی اعضای ملی‌گرای افراطی صهیونیست که به کابینه نتانیاهو ملحق می‌شوند هشدار می‌دهد و آن‌ها را مخالفان اصول دموکراسی می‌خواند. در این نامه آمده است اگر این سیاست‌ها اجرا شوند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به روابط اسرائیل و جامعه یهودیان خارج از آن وارد می‌شود، زیرا این سیاست‌ها توهین به اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریکایی و ارزش‌های آنان هستند.

خاخام‌ها اظهار کردند این سیاست‌ها می‌تواند حقوق زنان را از بین ببرد، عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی را اخراج کند و احکام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد، از جمله اقدامات دیگری که به گفته آن‌ها می‌تواند با ارزش‌های این رژیم مغایرت داشته باشد.

خاخام‌ها همچنین در نامه سرگشاده خود متعهد شدند با ممانعت از شرکت اعضای حزب صهیونیستی مذهبی در مجامع و تشکل‌های خود به این کابینه راستگرای تندرو اعتراض کنند و از دیگر مقامات مذهبی نیز خواستند همین کار را انجام دهند.

مخالفت گسترده ای با کابینه نتانیاهو به دلیل حضور افراطی‌ترین صهیونیست‌ها در آن وجود دارد. کابینه‌ای که نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است. حتی سران این رژیم نیز بار‌ها از وزرای پیشنهادی نتانیاهو انتقاد و تایید کردند برخی از اعضای کابینه او رژیم صهیونیستی را به جنگ خواهند کشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار