هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ؛

استقلال تهران ۰ - ۰ مس رفسنجان/ استقلال با مساوی صدرنشین شد

در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان رفت که بازی بدون گل تمام شد.

 استقلال با لشگری از محرومان و مصدومان در حالی در آزادی به مصاف تیم جنگنده ربیعی  رفت که ۳ امتیاز این بازی می‌توانست سرنوشت قهرمان نیم فصل لیگ برتر را تغییر دهد. استقلال در این بازی حردانی، محبی و مهری را به دلیل محرومیت و جلالی، غلامی و رضاوند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. آبی‌ها موفق شدند در هفته سیزدهم با تک گل یامگا در آبادان به ۳ امتیاز شیرین برسند و در روز تساوی پرسپولیس فاصله خود را با تیم صدرنشین به عدد صفر برسانند.

مس، اما این فصل اگرچه کمتر به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده، اما فقط یک شکست را در کارنامه خود می‌بیند. تنها شکست تیم ربیعی در آزادی و مقابل پرسپولیس رقم خورد. آن‌ها در هفته سیزدهم در خانه مقابل ملوان متوقف شدند، جدالی که مس هر چه زد صادقی، سنگربان ملوان ایستادگی کرد تا ۳ امتیاز خانگی از چنگ رفسنجانی‌ها خارج شود.

شاگردان ربیعی در صورت پیروزی مقابل استقلال می‌توانند تا رتبه پنجم جدول صعود کنند و پشت سر گل‌گهر قرار بگیرند و آبی‌ها می‌توانند با پیروزی در این بازی موقتا صدرنشین لیگ برتر شوند.

در هفته چهاردهم لیگ برتر روز  جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۹  ساعت: ۱۵ در  ورزشگاه تختی آبادان دو تیم استقلال تهران و مس رفسنجان با سوت  امیر عرب براقی داور مسابقه به مصاف هم رفتند.

  • کمک‌ها: حسن ظهیری و هادی طوسی
  • داور چهارم: ناصر جنگی
  • ناظر: اسماعیل صفیری

استقلال تهران:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمد حسین مرادمند (۲۸- سیاوش یزدانی)، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس (۶۰- امیرعلی صادقی)، سجاد شهباززاده (۶۰- پیمان بابایی)، مهدی قایدی (۸۱- رضا میرزایی) و امیر ارسلان مطهری (۸۱- آرمان رمضانی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

مس رفسنجان:

داود نوشی صوفیانی، شاهین توکلی، رامتین سلیمان زاده، جفرسون باهیا، مهدی حسینی، فرشید باقری (۸۳- امید لطیفی)، حسن جعفری (۸۷- محمد حسین کریم‌زاده)، مهدی ترکمان (۷۴- میثم تیموری)، فراز امامعلی، محسن آذرباد (۷۴- مهرداد رضایی) و شیمبا (۸۳- محمد مهدی محبی)

سرمربی: محمد ربیعی

اخطار ها:
مس رفسنجان: داوود نوشی صوفیانی (۷۹)

لحظات حساس: 

دقیقه ۵: قایدی پشت محوطه جریمه توپ را به سمت چپ جایی که شهباززاده حضور داشت فرستاد و این بازیکن با نفوذ به داخل محوطه جریمه پاس رو به عقب خود را ارسال کرد اما سلیمان‌زاده مانع گلزنی آبی‌پوشان شد و توپ را دور کرد.

استقلال تهران ۰ - ۰ مس رفسنجان

دقیقه ۱۴: مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه با ارسالی دقیق توپ را به حوالی نقطه پنالتی فرستاد اما ضربه سر زبیر با اختلاف از کنار دروازه مس بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: محسن آذرباد توانست با نفوذ خود و عبور از مرادمند در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما ضربه آرام این بازیکن از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: شیمبا پس از جا گذاشتن یزدانی و سیلوا وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس رو به عقب توپ را با فراز امامعلی رساند اما ضربه بیرون پای فراز به تور کمار دروازه حسینی اصابت کرد.

دقیقه ۳۵: دامی زیبای شهباززاده، باعث شد قایدی در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما ضربه آرام او را نوشی صوفیانی دفع کرد ولی توپ بازگشتی باز هم به خود قایدی رسید و او با یک پاس رو به بیرون توپ را به سجاد سپرد اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع برزیلی مس به کرنر رفت.

استقلال تهران ۰ - ۰ مس رفسنجان

دقیقه ۴۴: شوت فراز امامعلی از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.

دقیقه ۱+۴۵: پاس عرضی سلمانی از سمت چپ محوطه جریمه به زبیر رسید اما ضربه این بازیکن آرام بود و توپ به راحتی در اختیار نوشی صوفیانی قرار گرفت.

نیمه نخست دیدار  تیم های استقلال و مس رفسنجان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۵۵: حسن جعفری در سمت راست محوطه جریمه اقدام به ارسال پاس عرضی کرد و توپ او به فراز امامعلی رسید، اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به سیلوا به کرنر رفت.

ضربه امامعلی پس از برخورد به داسیلوا به کرنر رفت
دقیقه ۵۷: کرنر ارسالی بازیکنان مس با عدم هماهنگی سیلوا و حسینی رو به رو شد و توپ به سختی توسط آبی‌ها دور شد، اما شلیک امامعلی از پشت محوطه جریمه پس لز عبور از حسینی توسط سیلوا از روی خط برگردانده شد.
.دقیقه ۵۸: سیو دیدنی رفائل داسیلوا که مانع از ورود توپ به دروازه استقلال شد
دقیقه ۶۳: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی‌پور توپ را از سمت راست ارسال کرد. ارسال دقیق او روی سر مطهری فرود آمد و ضربه سر ارسلان به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت سیلوا نتوانست دروازه مس را باز کند و ضربه سر او هم به اوت رفت.

دقیقه ۶۴: جدی‌ترین موقعیت بازی که ضربه مطهری به تیرک دروازه مس برخورد کرد و پس از آن داسیلوا موفق به گلزنی در مقابل دروازه نشد

دقیقه ۶۵: مهدی‌پور کرنر استقلال را از سمت چپ ارسال کرد و توپ روی سر چشمی فرود آمد و ضربه سر هافبک آبی‌ها با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: یامگا پس از نفوذ از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به مطهری سپرد، اما ششوت‌های مطهری و بابایی به مدافعان مس برخورد کرد و ضربه فنی قایدی سرانجام پس از برخورد به یکی دیگر از مدافعان مس به کرنر رفت.

موقعیت های پیاپی گلزنی برای استقلال که با مقاومت مدافعین بلاک شد و در ادامه ضربه فنی قائدی با فاصله کمی از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: نفوذ جعفری از سمت راست باز هم خطر ساز شد و ارسال او پس از رسیدن به باقری با پاس عرضی این بازیکن همراه شد و شلیک مهرداد رضایی به خطرناک‌ترین شکل ممکن روی تور دروازه استقلال فرود آمد.

دقیقه ۸۰: شوت بازیکن مس با فاصله کمی و خطرناک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: پاس عمقی هافبک مس به فراز امامعلی رسید، اما ضربه این بازیکن در موقعیتی تک به تک به بیرون رفت تا آخرین بخت مس هم به گل تبدیل نشود.

بهترین بازیکن زمین:

فراز امامعلی عملکرد خوبی در این بازی داشت و به خوبی خودش را در موقعیت‌های گلزنی قرار می‌داد، اما بدشانسی و کم دقتی او در این بازی باعث شد که این بازیکن نتواند گلزنی کند. امامعلی چندین و چندبار در این بازی توانست دروازه حسینی را تهدید کند و بهترین بخت این بازیکن در دقیقه ۹۴ بود که در موقعیتی تک به تک موفق نشد گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

اتفاق ویژه:

اتفاق ویژه این بازی درگیری عجیب و غریب نیمکت‌های دو تیم در پایان نیمه نخست بود. پس از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه نخست کادر فنی دو تیم حین خروج از زمین با یکدیگر درگیر شدند. جدالی که منجر به درگیری فیریکی بهزاد غلامپور و ابراهیم صادقی شد و عرب براقی مجبور شد از کارت‌های خودش برای جریمه خاطیان استفاده کند.

 

*حواشی:
* محمد حسین مرادمند در دقیقه ۲۷ پس از اینکه توپ را به اوت فرستاد روی زمین افتاد و شدت مصدومیت به حدی بود که ساپینتو مجبور شد اولین تعویض خود را در نیمه نخست انجام دهد.
* با تعویض اجباری مرادمتد به دلیل مصدومیت، برای اولین بار زوج دفاعی رافائل سیلوا و سیاوش یزدانی در قلب دفاع استقلال تشکیل شده است.
* سیلوا و آذرباد در دقیقه ۳۳ پس از برخورد با یکدیگر دچار درگیری جزئی شدند، اما با حضور به موقع داور، قائله ختم به خیر شد.
* در نیمه نخست ضربه شهباززاده درون محوطه جریمه پس از برخورد به دست جفرسون به کرنر رفت و در حالی که بازیکنان استقلال همگی اعتقاد به پنالتی داشتند، اما عرب براقی نقطه کرنر را نشان داد و موجب اعتراض بازیکنان استقلال شد
* در پایان نیمه نخست بین نیمکت دو تیم درگیری پیش آمد و کادر فنی دو تیم در حال خروج از زمین با یکدیگر درگیر شدند که غلامپور و دستیار ربیعی در راس این درگیری قرار داشتند.

*ریکاردو ساپینتو پس از دریافت کارت زرد بازی هفته آینده برابر تراکتور را به دلیل ۴ کارته شدن از دست داد.

*در درگیری ریکاردو ساپینتو، خسرو حیدری و بهزاد غلامپور با اعضای نیمکت نشین مس رفسنجان از جمله ابراهیم صادقی و حامد لک، امیر عرب براقی داور بازی تصمیم گرفت به تعدادی از اعضای کادرفنی ۲ تیم کارت زرد و قرمز نشان دهد و در این میان، سرمربی استقلال را نیز با کارت زرد جریمه کرد.

تقابل استقلال و مس رفسنجان برنده ای نداشت.

خلاصه بازی استقلال ۰ - مس رفسنجان ۰
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
در گلی که حسینی در شهرآورد خود نگاه کنید کاملا بچگانه و عمدی بود انگار فوتبال رو با سیاست آمیخته کردن تا مردم سرگرم باشند و الا گلی که حسینی خورد کاملا معلوم بود که عمدا گل خورد تا بازی رو به تساوی بکشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
توهّم دست از سر شما بر نمی داره . همه چیز را فرا طبیعی می بینید . برای همین هم افرادی مثل شما غالبا تو جامعه عقب افتادگی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
جدول بازی هارو هم بذارید بد نیست
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
سلام و درود خدمت شما مخاطب گرامی
https://www.yjc.ir/fa/news/8321772/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D9%84%DB%8C%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%7C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%DB%B4-%D9%BE%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
واقعا باختینتو مربی نیست با این ترکیب
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۸:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آقای ساپینتو: وضعیت تاکتیکی تیم اسفناکه.اگر تغییر نکنه ، به جایی نخواهد رسید.جعفر سلمانی ۳ اشتباه مرگبار داشت که هر کدام میتونست موجب یک گل و شکست باشه. پرس از جلو در دستور کار نیست .چرا؟جاگیری های حسینی اشکال داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
متأسفانه فوتبال ایران رو فرا گرفته از داورانی که با گرفتن رشوه و پول‌های حرام ، بازی رو به نفع دیگری تغییر می‌دهند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست چون همه باهم میخورند
آخرین اخبار