اپیدمی سه گانه در فرانسه و اعتصاب پزشکان عمومی

با اعتصاب پزشکان عمومی فرانسه همزمان با اپیدمی سه گانه در زمستان، بخش‌های خدمات رسانی بهداشتی این کشور دچار اختلال شده است.

پزشکان فرانسوی برای دومین بار طی ماه جاری دست به اعتصاب زده اند. اعتصاب یک هفته‌ای آن‌ها در اعتراض به پایین بودن حق ویزیت و شرایط کاری شان است که بعد از اعتصاب دو روزه در اول دسامبر برگزار می‌شود. این اعتصابات موجب کاهش سی درصدی جراحی‌های عمومی شده است.

به گزارش تلویزیون ویون‏, پاسکال بیلبالت رئیس بخش اورژانس بزرگسالان می گوید: تخت‌های بیمارستانی به شدت کمیاب شده است چرا که بیماران برای مدت‌های طولانی‌تر در بیمارستان می‌مانند، زیرا بخش خدمات رسانی از ارائه خدمات درمانی ناتوان شده است و یا تخت‌ها بسته شده اند. در نتیجه زمان بستری بیماران ۲۴ تا ۴۸ طولانی‌تر شده است که تا دو سال قبل سابقه نداشت. امسال بدتر هم شده است. اوضاع برای سالمندان بدتر شده تکان دهنده است.

سازمان دهندگان اعتصاب‌ها خواستار افزایش دو برابری مشاوره‌های پزشکی از ۲۶ به ۵۳ دلار هستند. متوسط قیمت در اروپا ۴۸ دلار است. این هزینه معمولا تحت پوشش بیمه پزشکی است و دولت تلاش می‌کند اکثر بیماران تحت پوشش برای هزینه‌های اضافی قرار بگیرند. اما برغم این، معترضان می‌گویند تنها راه برای اینکه پزشکان جوان از حرفه خود فرار نکنند افزایش دستمزدهاست. پزشکان همچنین به تغییراتی اعتراض دارند که اجازه می‌دهد پرستاران نیز دارو تجویز کنند و برخی درمان‌های خاص ارائه کنند. پزشکان می‌گویند این تغییرات نقش پزشک را تضعیف می‌کند.

تلاش می‌کنیم منابع و نیروی انسانی پیدا کنیم. حتی به نیرو‌هایی که در حال آموزش دیدن هستند روی آورده ایم. آن‌ها در زمان‌های خاص برای جبران کمبود نیرو به کمک ما می‌آیند. هر روز یک ماجرای جدید داریم از این رو روزانه برای حل مشکلات تصمیم گیری می‌کنیم.

این اعتصاب سراسری که اولین نوع از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود، از نظر گستردگی و مدت آن بی سابقه است و به درخواست اتحادیه‌ها نبوده بلکه گروه جدیدی به نام «پزشکان فردا» آن را ترتیب داده اند. این گروه مدعی است که شانزده هزار پزشک را شامل می‌شود. اولین بار است که تعداد زیادی پزشک، جراحی‌های خود را تعطیل کرده اند. فرانسه هم اکنون با شمار زیادی ابتلای کووید دست و پنجه نرم می‌کند و امسال کودکان زیادی نیز مبتلا به برونشیت شده اند و سالمندان نیز با آنفلوانزا درگیر هستند و این اپیدمی سه گانه بخش بهداشت و درمان فرانسه را تحت فشار بسیار سنگین قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار