بازدید فرماندار مهاباد از مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست

فرماندار ویژه مهاباد ضمن بازدید از مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست این شهرستان پیگیر مشکلات و کمبود‌های این مراکز شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و همچنین معلولان ذهنی این شهرستان بر رفع نیاز‌های روزانه و تسهیل گری در روند اجرای برنامه‌های اداره بهزیستی در قالب تداوم خدمات به این افراد تاکید کرد.

در این بازدید اهدای امتیاز‌های دولتی و خدماتی برای ایجاد درآمد پایدار مراکز نگهداری، شناسایی و معرفی افراد خیر برای تداوم کمک به این مراکز، شتاب گرفتن احداث ساختمان جدید نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست دختر و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست دختر و پسر با بیش از ۵۰ عضو در بین رده سنی ۶ تا ۱۸ سال است.

بی‌سرپرست به آن دسته از کودکانی گفته می‌شود که بنابه دلایلی والدین خود را از دست داده‌اند یا اینکه والدین، آن‌ها را رها کرده‌اند، بدسرپرست به کودکانی گفته می‌شود که به دلایل مختلف از حمایت، مراقبت و نگهداری موثر توسط خانواده محروم هستند و مورد غفلت خانواده (جسمی، روانی یا هر دو) قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.