۵۶۰ فرصت شغلی در مهاباد ایجاد شد

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال با پرداخت بیش از ۴۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، برای ۵۶۰ نفر از نیازمندان این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.

حسین کریمی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: توانمندسازی و فراهم کردن شرایط کسب و کار یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد است که در قالب اعطای وام کم بهره در کنار آموزش و مهارت آموزی به مددجویان به دنبال تحقق این امر هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع کل تسهیلات اعطا شده بیش از ۴۵۰ طرح ایجادی و مابقی نیز توسعه‌ای بوده، افزود: کمیته امداد برای افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند در قالب کارگاه‌های ویژه، مددجویان را آموزش می‌دهد.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز در مرحله تکمیل پرونده و پرداخت قرار دارد، ادامه داد: امسال بیش از ۲ برابر سهمیه اشتغال زایی و بالغ بر سه هزار فرصت شغلی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در نوبت و آزادسازی تسهیلات قرار دارند.

کریمی اجرای طرح‌های نوین را از اولویت‌های اعطای تسهیلات کمیته امداد دانست و گفت: افراد تحت پوشش شامل سرپرست خانوار و اعضای کمک معیشت بگیر، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، بانوان سرپرست خانوار و سایر واجدان شرایط اشتغال و دیگر نیازمندان به ترتیب در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.

وی اضافه کرد: میزان وام‌های پرداخت شده از ۲۵۰ میلیون ریال تا سقف یک میلیارد ریال بوده که بسته به نیاز متقاضی و همچنین وسعت طرح متغیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.