گلستانک ظرفیت تبدیل به روستای ملی صنایع‌دستی را دارد

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: گلستانک ظرفیت تبدیل به دهکده هنرمندان را دارد و آمادگی این را داریم که گلستانک به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی معرفی شود.

یحیی دارایی در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات صنایع دستی روستای گلستانک که با حضور سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های البرز، سرپرست اداره کل، اعضای شورا و دهیار و بخشدار گلستانک، برگزار شد؛ گفت: روستای گلستانک برخوردارترین روستا در استان از لحاظ صنایع‌دستی است و دارای هنرمندان برجسته در انواع رشته‌ها است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ کارگاه صنایع‌دستی در این روستا وجود دارد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار این روستا در زمینه صنایع‌دستی، پیگیر معرفی گلستانک به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی هستیم.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین با پیشنهاد ایجاد انجمن یا تعاونی هنرمندان گلستانک، گفت: در صورت همکاری دهیاری و اختصاص زمین، آمادگی معرفی سرمایه گذار یا ارائه تسهیلات برای ایجاد مکانی به عنوان مرکز آموزش، بازارچه فروش و نمایشگاه صنایع‌دستی را داریم.

او با ارائه پیشنهاداتی، چون خانه-کارگاه که دارای محلی برای پذیرایی باشد و همچنین خانه صنایع‌دستی روستا، افزود: اگر مکانی برای این منظور اختصاص داده شود، حاضریم خانه روستا را راه اندازی کنیم و در زمینه مجوز‌ها و سایر موضوعات، همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

دارایی همچنین پیشنهاد نامگذاری برخی خیابان‌ها به نام اساتید و هنرمندان برجسته ساکن روستا را مطرح کرد.

او در خصوص مشکلات مطروحه هنرمندان در زمینه بیمه، افزود: این موضوع در حوزه اختیارات کشوری است، ولی بیمه هنرمندان از سوی وزارت نیز در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بخشی از مشکلات در پرداخت تسهیلات را مربوط به شرایط بانک‌ها عنوان کرد و گفت: امسال ۱۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و ۲۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

او با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی و گردشگری در کنار یکدیگر می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای روستا کمک کند، از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و دریافت مجوز تاسیسات گردشگری، چون بومگردی در روستای گلستانک را دارند، دعوت به همکاری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.