رشد ۳.۵ برابری صادرات غیرنفتی بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 قاسم عسکری نسب در جلسه بررسی عملکرد ۹ ماهه بنادر و دریانوردی چابهار اظهار کرد: از ابتدای امسال  تاکنون صادرات کالا‌های غیر نفتی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه نخست امسال  نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تفاهمات انجام گرفته با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همکاری این گروه در برقراری خطوط و سرویس‌های منظم کشتیرانی به مبدأ و مقصد بندر چابهار از روند افزایشی عملیات کانتینری و رشد آن نسبت به پارسال اشاره و تأکید کرد: به دنبال همکاری خوب صورت گرفته توسط گروه کشتیرانی و سازمان بنادر و دریانوردی، هزینه‌های دریایی انتقال کانتینر از مبادی و مقاصد آسیای جنوب شرقی، هند و کشور‌های حوزه خلیج فارس به بندر چابهار کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ارائه خدمات مطلوب تخلیه و بارگیری به تمام گروه‌های کالایی، کاهش هزینه‌های کالا و کانتینر و افزایش ترافیک کالا و کشتی در بندر چابهار را از اهداف اصلی اداره کل برای استفاده مطلوب از زیرساخت‌های ایجاد شده و توسعه فعالیت‌ها و کسب و کار‌های مرتبط با دریا عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار