تحلیلگر لبنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شهید سلیمانی الگوی مقابله با اردوگاه شر در انتفاضه کرانه باختری است

فیصل عبدالساتر با اشاره به اینکه نسل جدید در کرانه باختری خواب را از چشم صهیونست‌ها ربوده‌اند، سردار سلیمانی را الگوی مقابله با اردوگاه شر معرفی کرد.

سه سال از جنایت فجیعی که آمریکا علیه قهرمان مبارزه با تروریسم و ​​استکبار جهانی «سردار شهید قاسم سلیمانی» مرتکب شد، می‌گذرد؛ کسی که با الهام از مولای خود امام حسین علیه السلام، بیشتر عمرش را وقف مبارزه با ظلم و زور کرد. مردی که با شجاعت و نبوغ نظامی و مبارزه مستمرش، ارکان قوای استکباری و ابزار تروریستی آن‌ها از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و سازمان‌های تروریستی در منطقه را لرزاند؛ به طوری که در عملیات آزادسازی سرزمین‌های سوریه و عراق از سیطره گروه‌های تروریستی شرکت کرد و این عملیات را تا پاکسازی سرزمین‌های اسلامی از لوث وجود این شجره خبیثه رهبری کرد و زمانی که آمریکا متوجه شد یکی از مهمترین ابزار‌های کثیفش را برای دستیابی به منافع استعماری خود و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی از دست داده، ترور ناجوانمردانه و نفرت انگیزی را علیه این شخصیت سرسخت عرصه مبارزه با تروریسم و ​​همرزمان دلاورش به ویژه ابومهدی المهندس برنامه ریزی کرد.

«فیصل عبدالساتر» نویسنده لبنانی و تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ارتباط با جایگاه شهید سلیمانی در بین مردم لبنان منطقه پس از گذشت چند سال از شهادت ایشان، تصریح کرد: سه سال از شهادت سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان در یک عملیات ترور به دست نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در فرودگاه بغداد می‌گذرد، اما گویی که آن‌ها به تازگی شهید شده اند و یادو خاطرشان همواره در اذهان تازه است و در جهان عربی و اسلامی این مسئله همچنان محل اهتمام است. سه سال است که ستاره های تابان شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آسمان این منطقه می‌درخشند. دو شهید فرمانده که نقش بزرگی را در مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه و مناطق دیگر ایفا کردند. شهید سلیمانی اثرگذاری زیادی در تمام دنیای اسلام داشت؛ چه کسی است که اکنون کار‌های بزرگ او در مبارزه با تروریسم و هدایت عملیات‌های مهم علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی، در بوکمال و دیرالزور را به یاد نداشته باشد؟


بیشتر بخوانید:


فیصل عبدالساتر افزود: سه سال است که آمریکا همچنان افتخار می‌کند که شهید سلیمانی را ترور کرده و آن را یک پیروزی و چه بسا مهمترین دستاورد خود در سال‌های گذشته محسوب می‌کند. سه سال است که هنوز محور مقاومت بر شهادت این فرماند‌ها بزرگ اشک می‌ریزد؛ کسی که بزرگترین سهم را در حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه داشت. گروه‌های مقاومت فلسطینی به خوبی می‌دانند که چگونه قاسم سلیمانی شب و روز برای تقویت این گروه‌ها تلاش می‌کرد و فراموش نمی‌کنیم که شهید چگونه در حمایت از مقاومت در لبنان هر آنچه را که نیاز داشت فراهم می‌کرد؛ مخصوصا در جنگ سال ۲۰۰۶ که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به خوبی روایت کرده که سلیمانی در این جنگ چگونه کنار او و شهید عماد مغنیه همراهی کرده است. اشغالگران آمریکا به خوبی بر نقشی که شهید سلیمانی در مبارزه با نقشه‌های شومشان ایفا می‌کرد، واقف بودند، به همین خاطر همیشه مترصد فرصت بودند تا او را به شهادت برسانند. همه می‌دانیم که سلیمانی و ابومهدی المهندس چندبار از عملیات ترور نجات یافته بودند.

این تحلیلگر لبنانی با اشاره به اینکه امروز به شدت نیازمند نقش شهید سلیمانی و وجود نمونه‌ای مانند او در منطقه هستیم، افزود:  تشییع باشکوه شهید سلیمانی در شهر‌های مختلف عراق و ایران و نیز تشییع نمادین او در مناطق مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای در نزد دشمنانی داشت که به خوبی حجم آنچه مرتکب شده اند را می‌دانند و ما معتقدیم که این خون‌ها پیروزی‌های بزرگی را رقم خواهد زد. در اعتقادات ما آمده است که شهید روی زمین نمی‌افتد بلکه در چشمان خدا می‌افتد؛ بنابراین کسانی که ادامه دهنده راه شهید سلیمانی هستند، آنچه را که او انجام داد را کامل خواهند کرد. این حرف‌ها صرفا یک انشاء یا مدح و توصیف نیست، بلکه به حقیقت می‌گوئیم نقشی که شهید سلیمانی ایفا کرد در تمام سطوح تاثیر گسترده داشت. آمریکا، اسرائیل و گروه‌های تروریستی به خوبی بر فضیلت کاری که شهید سلیمانی می‌کرد آگاه بودند و به همین خاطر او را طی سال‌های طولانی در رأس اهداف خود قرار داده بودند؛ بنابراین وقتی از شهید سلیمانی سخن می‌گوئیم و تأکید می‌کنیم که او در رأس جنگ با تروریسم تکفیری که به صورت همه جانبه حمایت می‌شد، بود، به این مفهوم است که در عملیات‌های مختلف شکست‌های سنگینی را برای تروریست ها و حامیان آن‌ها در سوریه و عراق رقم زد و بیش از همه در نابودی این گروه‌ها و آزادی مناطق مختلف از سیطره آن‌ها نقش داشت.

سالگرد فرماندهان پیروزی

وی در مورد تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر روند محور مقاومت در منطقه گفت: به طور قطع محور مقاومت امروز مبتنی بر پایه‌هایی است که شهید سلیمانی آن را قوام بخشید و جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران برای آن کار می‌کنند. ما هیچ ترسی نداریم و حمایت از این راه ادامه دارد. بی تردید محور مقاومت شخصیت بزرگی را از دست داده، اما کار‌ها پیش خواهد رفت و زندگی متوقف نخواهد شد. این را دوست و دشمن می‌دانند. محور مقاومت طی سال‌های گذشته شخصیت‌های بزرگی را در مبارزه با گروه‌های تکفیری، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از دست داده است، اما در هر روز و هر دوره فرماندهان و شخصیت‌های بزرگ جدیدی ظهور پیدا می‌کنند و این راه را ادامه می‌دهند.

عبدالساتر ادامه داد: امروز با گذشت سه سال از این شهادت، دنیای اسلام این دو شخصیت بزرگ را همچنان در یاد دارد و مسلمانان این دو شخصیت را سرلوحه مسیر و راه خود قرار داده اند و از آن‌ها به عنوان انگیزه برای مقابله با قدرت‌های شر استفاده می‌کنند و دشمن هر قدر هم که فشار و محاصره و تحریم را تشدید کند، مقاومت تسلیم نخواهد شد و اکنون نسل‌های جدیدی آمده اند که از شهید سلیمانی و ابومهد المهندس الهام گرفته اند؛ نسلی که طی ماه‌های اخیر خواب را از چشمان صهیونیست‌ها در کرانه باختری ربوده و نتانیاهو برای مقابله با آنها، افراطی‌ترین کابینه تاریخ این رژیم را تشکیل داده است.

این تحلیلگر مسائل منطقه در پایان افزود: ما در مرحله‌ای قرار داریم که عنوان آن این است: «سلیمانی نمرده و او در ضمیر و درون ما زنده است و در همه لحظات مقاومت که بزرگ و بزرگتر می‌شود، وجود دارد.» ما تحولات و متغیر‌های جدیدی را پیش رو داریم، اما به فضل آنچه شهید سلیمانی و دوستان او در بین ما باقی گذاشتند، تمام این تحولات ما را قوی‌تر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
روحش شاد ولی چرا رفت عراق که اون اتفاق تلخ رخ بده؟ شما به مملکت خودمون رسیدگی و محافظت کنید عراق و سوریه به ما چه؟..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سردار شجاع و عزیز چہ زمان حیات چہ اکنون کہ شھید شدی خواب را از چشمان دشمنان گرفتہ ای
ما باور داریم کہ تو و شھیدان عزیز با آمدن آقا صاحب زمان (عج) باز خواھی گشت و این معجزہ را تمام جھانیان خواھند دید
خدا تو را بزرگ و نامت را در تمام جھان حتی در دورترین نقطہ زمین ماندگار و جھانی کرد کہ نشانی باشی از این معجزہ بزرگ
امید وراریم بر ایمان خود استور بایستیم و در رکاب شما سربازی کنیم
در این روزگار پر از فریب و نیرنگ کہ شیاطین با ھمہ ابزار خود رقاصی میکنن برای از بین بردن ایمان و اعتقادات و شرف و غیرتھا برایمان دعا کن سردار کہ ماھم سربلند این آزمون دشوار شویم
برایمان دعا کن سردار شھید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
آیینه ی خدا نمایی شکسته شد. می بینم که دل شکسته ی من تکه ای از آن آینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
روحت شاد سردار دلها ،ایکاش یک سلول تو در بدنه مسولان نطام بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سردار شجاع ایرانی کاری کرد کارستان تا دنیا دنیاست قدر این سردار عزیز و بزرگوار میداند
Iran (Islamic Republic of)
من بر عکس همه پشت خنده هام غمه
۱۰:۴۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
گرونی رو دریابید
آخرین اخبار