مرگ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ خبرساز شدند + تصاویر

در سال میلادی که گذشت مرگ چهره‌های سرشناسی در عرصه‌های مختلف در رسانه‌های جهان و به ویژه ایران خبرساز شد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی تعدادی از چهره‌های شناخته‌شده جهان در عرصه‌های مختلف سیاست، فرهنگ و ورزش جان باختند.

مروری بر چند چهره تاریخ‌ساز از درگذشتگان سال ۲۰۲۲ داریم و تأثیری که در مدت حضور خود بر جهان داشته‌اند.

میخائیل گورباچف

«میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ در این مسند حضور داشت و در ۲۰ آگوست در ۹۲ سالگی درگذشت. نام او با فروپاشی «اتحاد جماهیر شوروی» گره خورده است و با برنامه‌های مانند «پرسترویکا» و «گلاسنوست» گام‌های بزرگی برای پایان جنگ سرد برداشت. بسیاری در ایران گورباچف را با نامه تاریخی امام خمینی (ره) به او می‌شناسند.

شوروی

ملکه الیزابت دوم

الیزابت دوم در‌حالی‌که ۲۱ ساله بود به سلطنت رسید و ۷۰ سال و ۲۱۴ روز بعد در ۹۴ سالگی درگذشت. پایان امپراتوری بریتانیا را به چشم دید و ۱۵ نخست‌وزیر را پشت سر گذاشت و با پنج پاپ و پنج رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

ملکه الیزابت دوم در طی هفت دهه پادشاهی دخالت‌های بسیاری در امور سایر کشور‌ها داشت و فتنه‌های متعددی در خاورمیانه به پا کرد از جمله کودتای ۲۸ مرداد ایران، جدایی بحرین از ایران، انهدام هواپیمای مسافربری ایران، بحران کانال سوئز در مصر و ورود این کشور به جنگ با رژیم صهیونیستی و فرانسه، اشغال جنوب یمن و حمایت از متجاوزان سعودی-اماراتی، جنگ فالکلند میان انگلیس و آرژانتین، جنگ اول خلیج فارس و حمله عراق به کویت، جنگ عراق و سوریه، جنگ و حمایت از اشغال افغانستان.

الیزابت دوم

شینزو آبه

شینزو آبه، به عنوان دارنده طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در ژاپن، شناخته می‌شد. او در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ نخست‌وزیر ژاپن بود و در این مدت سعی کرد بحران‌هایی مانند زلزله، سونامی و فاجعه هسته‌ای را مدیریت کند.

آبه اولین مقام بلندپایه ژاپنی بود که بعد از انقلاب اسلامی به ایران سفر کرد. او در سال ۱۳۹۸ در جریان سفر به ایران با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار کرد.

شینزو آبه در روز جمعه، هشتم جولای در شهر نارا در جنوب غربی این کشور هنگام سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و پس از انتقال با هلی‌کوپتر به بیمارستان در ۶۸ سالگی جان باخت.

ژاپن

رابرت مک‌فارلین

مک‌فارلین از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ مشاور امنیت ملی رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود که نامش با ایران گره خورده است.

در سال ۱۳۶۵ هیئتی آمریکایی به سرپرستی «مک‌فارلین» برای مذاکره درباره آزادی نیرو‌های آمریکایی در لبنان در ازای فروش تجهیزات نظامی مورد نیاز ایران در جنگ تحمیلی، با پاسپورت‌های ایرلندی وارد ایران شدند که پس از افشا، به یک رسوایی سیاسی تمام‌عیار برای آمریکا تبدیل شد.

دولت ریگان قصد داشت پول حاصل از فروش تسلیحات به ایران را به شورشیان نیکاراگوئه (کنتراها) بدهد تا دولت نیکاراگوئه را سرنگون کنند.

مک‌فارلین در ۱۲ مه در ۸۴ سالگی درگذشت.

آمریکایی

مادلین آلبرایت

مادلین آلبرایت، اولین وزیر امور خارجه زن آمریکا بود که ۲۴ مارس در ۸۴‌سالگی درگذشت.  آلبرایت به‌عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه در زمان رئیس‌جمهور سابق بیل کلینتون خدمت می‌کرد. او به‌عنوان وزیر، گسترش ناتو و مداخله نظامی در کوزوو را ترویج کرد. آلبرایت اولین مقام آمریکایی بود که رسما نقش این کشور در کودتای ۲۸ مرداد در ایران را تایید کرد.

البرایت

اشتون کارتر

سیاستمدار آمریکایی که در ۲۴ اکتبر در ۶۸ سالگی در گذشت. او چهارمین و آخرین وزیر دفاع «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا بود. وی ۲ سال این سمت را برعهده داشت. او از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در زمان «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع آمریکا خدمت کرد.

«همه گزینه‌ها درباره ایران روی میز است» از تکیه‌کلام‌های معروف کارتر در دوران ریاست پنتاگون توسط او از فوریه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ بود. دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی توسط تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس در دوران ریاست او بر پنتاگون اتفاق افتاد. او بعد از دستگیری این ملوان‌ها گفته بود از دیدن تصاویر آن‌ها در تلویزیون ایران «بسیار بسیار عصبانی» است.

پنتاگون

ایمن الظواهری

ایمن محمد ربیع الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده و جانشین اسامه بن لادن بود که در ۳۱ جولای در حمله‌ای پهپادی در کابل کشته شد. وی یکی از چهره‌های شناخته شده و بانفوذ در میان عناصر القاعده بود که ادعای مبارزه با تروریست های داعش را در مناطق مختلف داشت.

برخی مقامات آمریکایی معتقدند وی در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به برج‌های دوقلو همدست بن لادن بوده است. او متهم به نقش داشتن در بمب گذاری سال‌های ۱۹۹۸ در سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا بود. اف بی آی او را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده و برای سر او جایزه‌ای ۲۵ میلیون دلاری در نظر گرفته بود.

سرکرده القاعده

شیخ بن زاید

خلیفه بن سلطان آل نهیان، دومین رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی بود. او در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش جانشین او شد و ۱۳ مه بر اثر سکته مغزی در ۷۳ سالگی درگذشت.

خلیفه بن زاید ریاست امارات متحده عربی را بر عهده داشت، اما در واقع محمد بن زاید، برادر و ولیعهد وی عملا قدرت را در امارات در دست داشت و اغلب تصمیمات سیاسی داخلی و خارجی از سوی او گرفته می‌شد و خلیفه بن زاید تنها اسما ریاست این کشور را به دست داشت.

بن زاید

پله

ادسون آرانتس دو ناسیامنتو ملقب به «پله» به عنوان پادشاه فوتبال جهان ستایش می‌شود. او پس از یک دوره طولانی بیماری در ۲۹ دسامبر و ۸۲ سالگی در گذشت و در این چند روزی که از مرگ او می‌گذرد، کشورش برزیل در تدارک برگزاری یک تشییع باشکوه برای اوست.

وی در دوران بازیکنی خود، سه جام‌جهانی را کسب کرد و حتی در جنگ داخلی نیجریه در سال ۱۹۶۷ هر دو طرف به مدت ۴۸ ساعت آتش‌بس اعلام کردند تا پله بتواند در پایتخت لاگوس در مسابقه‌ای نمایشی بازی کند.

پله رکورددار تعداد گل ملی برزیل است و در ۹۱ بازی ۷۷ گل به ثمر رسانده است. پله همچنین در ۱۳۶۳ بازی موفق شده است ۱۲۸۳ گل به ثمر برساند.

پله جوان‌ترین گل‌زن تاریخ فینال‌های جام‌های جهانی است که در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ در مقابل سوئد دو گل به ثمر رساند. جوان‌ترین بازیکن هتریک‌کننده در جام جهانی که ۱۷ سال و ۲۴۴ روز سن داشت؛ رکوردی که ۵۸ سال است شکسته نشده است.

اسطوره فوتبال

پاپ بندیکت شانزدهم

بندیکت شانزدهم، پاپ سابق که در سال ۲۰۱۳ از سمت خود استعفا داد، سال گذشته میلادی در ۹۵ سالگی درگذشت.

او که با نام ژوزف راتزینگر متولد شد، اولین پاپی بود که پس از نزدیک به ۶۰۰ سال استعفا داد و دلیل تصمیم خود برای کناره گیری را سن بالا عنوان کرد. پاپ بندیکت در طول دوران پاپی خود با چالش‌هایی مانند رسوایی‌های سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک در دهه ۲۰۰۰ و همچنین بحث و جدل پیرامون دوران اسقف اعظم مونیخ و فریزینگ در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مواجه شد.

پاپ انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
مهسا امینی رو که شما سکته دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
شما منافقان دنبال آشوب و فتنه که بودید
فقط بهانه می‌خواستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
آره تو راست میگی اونا تو مغزش غده گذاشتن تازه چند روزم عمدا به یادش ننداختن قرصاشو بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۱
پله عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
احسنت به شما ۱۶:۳۱ که حرف حساب زدی ،خدا ریشه هر چی
منافق رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سیاستمدارهای مرده این لیست همه برای مردن خوب بودند و جهان از جنایات اونها آسوده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید .ازشما عزیزان تشکر میکنم که اخبار روز جهان وایرانی به کاربران خود می رسانيد.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید سید اسدالله لاجوردی
۱۶:۱۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
صرف نظر از خبرهای تیتر اول جراید روز دنیا ، اخباری وجود جاری دارند که می تواند تا مدت ها ، افکار بیدار جامعه ی بشری را به خود متوجه سازد.

امروز بیش از هر زمانی ، افشای علنی جنایت های گروهک مخوف تروریستی منافقین خلق ، برای آگاه سازی عموم مردم واجب است.
این گروهک مخوف و فوق العاده خطرناک ضد بشری ، درنده ترین موجودات رذلی هستند که تاریخ به خود دیده است.
کوتاهی کردن برنامه سازان و کم کاری فعالان سیاسی در این عرصه ، همچنین ضعف شدید صدا سیما در پخش برنامه های آگاهی بخش در زمان مناسب ، سبب غفلت از این گروهک وحشی شد ، البته نفوذ ایادی وابسته به این سازمان شیطانی و جریان اصهال طلب که ادامه دهندگان داخلی همان رویه بودند و در همه جا موذیانه رخنه کرده اند ، به کم رنگ شدن جنایات و فجایعی که انجام دادند و توطئه هایی که در آستین دارند کمک فراوان کرد.
غیر از چند فیلم سینمایی و سریال بسیار خوب در سال های اخیر (ماجرای نیمروز ، رد خون ، امکان مینا ، ارمغان تاریکی ، پروانه و...)و همچنین مستند قابل توجه (خیریه اشرف) که از شبکه مستند در حال پخش می باشد ، آثار کمی در بازشناسی این اهریمن زادگان ، به جامعه ساخته شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اسامه بن لادن و ایمن الظواهری رو نگفتید کی کشت، ایالات متحده آمریکا نه شمایی که دائم ادعای مبارزه با تروریسم رو دارید. ضمن اینکه خبرساز ترین مرگ در ایران رو هم طبق معمول سانسور کردید. مهسا امینی. خیال نکنید اگه صدا و سیما یا YJC خبری ازش پخش نکنه مردم فراموش میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ساده لوح...بن لادن وظواهری تاریخ مصرفشون تمام شد که امریکا کشتشون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
آمریکا زمانی اونو کشت که دیگه بهش نیازی نداشت همون طور که با بن لادن دشمن شد و آمریکا یازده سپتامبر رو با کمک عربستان و اسراییل انجام داد و گردن بن لادن انداخت زمانی بن لادن برای آمریکا در افغانستان علیه شوروی می جنگید آمریکا به همه همانند نوکر نگاه می کند
حتی دوست ها و دشمنانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ارنورد کشتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بن لادن و الظواهری تولید امریکا بودند و تاریخ مصرفشون از نظر ارباب تموم شده بود ضمنا 2022 میلادی ربطی به ما نداره و شامل کشورهای خارجی میشه در ایران سال 1401 هست نه 2022 میلادی ظاهرا از بس پای ماهواره نشستی فراموش کردی اینجا تاریخ شمسی هست نه میلادی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
شادی روحشون صلوات............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خدا اموات شما را هم زیاد کند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۱۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
همه اینها باعث آوارگی و کشته شدن کلی بی گناه بودن
انسان مهم مثل گاندی و نلسون ماندلا و...
که به فکر صلح و امنیت افراد هستند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۱۷:۱۱ ۱۲ دی ۱۴۰۱
به کباب شامی چرا ربطش میدی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
چرا توهین به یک فرد فوت شده بی تقصیر رو پخش کردید خجالت نمیکشید شما وای جی سی چی
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۵:۴۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
نه خجالت نمیکشه میخواد وقاحت خودشون و امثالشون رو بیشتر نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مهمترین مرگ مرگ یه دختر ناشناخته به نام مهسا امینیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
لطفی بہ خودت و بقیہ بکن ببند دھنتو
چرا اینقدر ابلہ ھستین
جمع کنید این مسخرہ بازی رو
اگر اون دختر میدونست کہ بعد مرگش ی مشت ابلہ میوفتن پشت سرش برای پیش برد کارھای شیطانی و این ھمہ مملکت از نظر جانی و مالی خسارت میدید بہ خدا التماس میکرد حال نہ بزار بعدا
دشمنا خوب میدونن با چہ احمقھایی دستشون تو ی کاسہ ست کہ اسم ی دختر شد اسم رمزشون
بہ خودتون بیاید رئسای این فتنہ دلارا رو زدن بہ جیب شماھا ھنوز مھسا مھسا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۵:۴۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خون به ناحق ریخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خاک تو سر جو گیرتون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مارادونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
چه قیافه کری و شیطانی داره این ملکه پیر و فرتوت و خبیث انگلیس صغیر انگل ستان
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بین موجودات عالم ، فقط حشرات ملکه دارند. این رتیل پیر هم از تبار دورگه های جن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مهسا امینی
-
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مهسا امینی لعنت الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۴:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
عالی، باید صدر میبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
لعنت خداوند عالم بر پدر این دختره که این کشتار فتنه رو اون لعنتی بعد فوت دخترش راه انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
هموطن فحش نده، دستش از دنیا کوتاه شده فقط همین نظرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
با اسم مھسا تونستن این ھمہ خسارت جانی و مالی بزنن
با اسم مھسا خسارت بزنن بہ اموالی کہ مالتایتشو ملت میدن
با اسم مھسا چند صد جوان و زن و بچہ کشتہ شدکہ قاتلین روی داعش رو ھم سفید کردن
با اسم مھسا اربابان فتنہ پول و دلار رو بہ جیبھای گشادشون سرازیر کردن و بہ ریش تو میخندند
با اسم مھسا منافقینی کہ اسم ھموطنت رو یدک میکشن برای حملہ نظامی و تحریم تا کاخ ریاست جمھوری اربابان کثیف رفتن و ھزاران دلار بہ جیب زدن
برای تحریم ھیچ بھانہ ای نداشتن با راہ انداختن اغتشاش
با اسم مھسا در شورای حکام و شورای امنیت کثیف و نجسشون تحریم کردن تو پاچہ تو و ھمہ
بعد ھی مھسا مھسا کنید
روح این دختر از دست شماھا در عذابہ بس کنید
ی مشت ابلہ و نادان کہ فکر کردن ارباب بھشت براشون کنار گذاشتہ
اینکہ اسم مھسا رو ھم ردیف این اسامی می یارید یا
از روی سادگی شماھاست یا اینکہ این اتفاق رو خدا رقم زدہ برای رسوایی شماھا ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
گور پدرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
البته نه همشون....
مثلاً پله.... حداقل دل مردمش رو خیلی شاد کرده،و خدا رحمتش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ملکه چشم آبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
همه رسانه های دنیا مرگ مهسا امینی رو جزو اتفاقات مهم سال گذاشتن، بجز رسانه های خودمون. چرا تعارف میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
همه رسانه های دنیا غلط کردند با تو
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
انتحار یک کومله ای تجزیه طلب برای شروع اغتشاش در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
از البانی چه خبر .اخر البانی نشین بشین و تو دهنی که از ملت بزرگ ایران خوردی رو برای خودت درس عبرت کن و خفه شوووووو
Iran (Islamic Republic of)
بابازاده
۱۳:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مهسا امینی کی بود که بخاطر اون بی همه چیز این همه از ملت به کشتن داد و خسارت به ملت و کشور زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بیچاره بدبخت رسانه های دنیا سر کارت گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بدبخت وطن فروش حیف تو که با امپراطوری رسانه ای غرب داری به کشورت وطنت هم وطنات خیانت میکنی.بشین و استغفار کن.این دشمنی که ازش دم میزنی دستش به خون مردم به سفره مردم و کوچیک شدن سفره مردم.به تحریم بچه های پروانه ای.بیماران خاص.مجرحان شیمیایی و گاز اعصاب به ۴۰ سال تحریم آغشته هست.گول دشمن و سلبریتی های خائن وطن فروش رو نخور.ایرانی باش و با غیرت نه جیره خور غرب و ابریز اب به اسیاب دشمن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
۱۳:۳۴شما خیلی بی شعوری که درمورد ی فردفوت شده وبی تقصیر کلمات این چنینی مینویسی وهمچنین وای جی سی که پخش میکنه قابل شکایت توسط خانواده مهسا امینی
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۴:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
این کامنت ها از دست آدمین در رفته، شربتی ها فشار نخورید سیب موز بنوشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
رسانہ ھای دنیا میدونن شما ھا چہ ابلہ ھایی ھستین
اون رسانہ ھا غلط کردن با ھمفکراشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بحث انقلاب و ضد انقلاب نیست. واقعا مرگ مهسا امینی از نظر سیاسی و بین المللی مهم ترین اتفاق سال میلادی بود. برای هیچ کدوم مرگای دیگه جلسه شورای امنیت و تحریم و درگیری پیش نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
همه ی رسانه‌هایی که شما میگی،خودشون این جریان رو درست کردن....
خودشون سردمدار بودند.
خدا هرچه زودتر نابودشون کنه الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خب ملت همیشه در صحنه! شروع کنید به فحش دادن...
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فحاشی از هنرهای شماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اینا ۸۰ درصدشون پول میگیرن کامنت میزارن نگاه کن همین کامنت بالا یه نفر فشارخورده ۵ تا ریپلای زده رو یه کامنت
Iran (Islamic Republic of)
قاسمعلی خدابنده
۱۴:۴۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام خدابنده هستم از همدان چرا این فرقه رجبی هارادقیق به جوانان معرفی نمیکنید چرا نمی گوید اول انقلاب تعداد زیادی از این جوانان..مسعولین..وخانواده ایرانی هارا باترور وانفجار به شهادت رساندن چرا نمی گویید درزمان جنگ دست تو دست دشمنان ایران گذاشتنو به ایران حمله کردن ازهمه بتر این همه بدبختی که امروزهم مردم کشورمان می کشدبابت تحریمها همه به همه زیر سر این فرقه خود فروخته است وعلا اخر این چند جمله برای یادآوری بود از شما مسعولین رسانها تقاضادارم در این مورد اقدامات لازم را به عمل بیاوریدو بگویید که اینها چه جانورانی بودن وهستن با تشکر ,,,,خدابنده
Iran (Islamic Republic of)
۹حمید
۱۵:۴۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
جیره خور های همیشه در صحنه بجز فحاشی حرف بلد نیستند منطقشون فحاشیه تا حرف میزنی میگن غربزده بابا گور پدر غرب همین دزدهای وطنی که اسم اعظمشون اختلاسگر شده وا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فحاشی کار شما البانی نشین هاهست.همونطور که ادم زنده زنده اتیش میزنید.گلو میبرید.چادر از سر ناموس مردم میکشید.خون جوان و پیر رو میریزید.دلار کثیف میگیرید که اشوب به پا کنید.مردم رو رو دروی هم و حاکمیت قرار بدید و از اب گل الود ماهی صید کنید اما خیال باطل ملت ایران ملت امام حسینند.هوشیارند دشمن شناس هستند.پس به قدرت خدا پیروزی از ان ملت مظلوم و همیشه در صحنه و دشمن شناس ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۵:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ملت ایران ایرانی هستند از نسل کورش و آریو برزن ها، ملت ایران از نسل اعراب بادیه نشین و خونخوار نیستند
جمع کن این مزخرافات را
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
۱۵:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
دم خودت و کامنتت گرم
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید سید اسدالله لاجوردی
۱۶:۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سپاس از آقای خدابنده
امروز بیش از هر زمانی ، افشای علنی جنایت های گروهک مخوف تروریستی منافقین خلق ، برای آگاه سازی عموم مردم واجب است.
این گروهک مخوف و فوق العاده خطرناک ضد بشری ، درنده ترین موجودات رذلی هستند که تاریخ به خود دیده است.
کوتاهی کردن برنامه سازان و کم کاری فعالان سیاسی در این عرصه ، همچنین ضعف شدید صدا سیما در پخش برنامه های آگاهی بخش در زمان مناسب ، سبب غفلت از این گروهک وحشی شد ، البته نفوذ ایادی وابسته به این سازمان شیطانی و جریان اصهال طلب که ادامه دهندگان داخلی همان رویه بودند و در همه جا موذیانه رخنه کرده اند ، به کم رنگ شدن جنایات و فجایعی که انجام دادند و توطئه هایی که در آستین دارند کمک فراوان کرد.
غیر از چند فیلم سینمایی و سریال بسیار خوب در سال های اخیر (ماجرای نیمروز ، رد خون ، امکان مینا ، ارمغان تاریکی ، پروانه و...)و همچنین مستند قابل توجه (خیریه اشرف) که از شبکه مستند در حال پخش می باشد ، آثار کمی در بازشناسی این اهریمن زادگان ، به جامعه ساخته شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
میرزا چرا مفت میگی ؟؟؟؟ مفت گویی عاقبت ندارہ
ملت ایران جمع ھمہ اقوام ھمہ ی اقوام
ازشمال تا جنوب از شرق تا غرب باھر مسلکی و لھجہ و قومیتی
نژاد پرستی تو خون و رگ ایرانی با تمدن چند ھزار سالہ جمع نمیشہ
عربی کہ نام میبری ھزاران سال در جنوب ایران ساکنہ و جنوب ھم ھزاران سالہ کہ جز ایران
اگر شجاعت و دینانت و دلیری و غیرت اینھا نبود دشمنان ملت رو تکہ تکہ میکردن با جان و مالشون از وطن و ناموس این اب و خاک دفاع کردن و میکنند
ملت ایران نہ مغرور نہ نژادپرست
پس با دری وری گفتن خودتو زیر سوال نبر
ھر چند برای شما و ھمفکران شما فرقی نمیکنہ کہ بی ادبانہ یک روز عرب یک روز ترک یک روز ھم کورد و یک روز لرد و لک و گیلک و سیستانی و خراسانی و مازنی و غیرہ بتازید
آخرین اخبار