کاهش ۱۲ درصدی مجموع سرقت در البرز

استاندار البرز گفت: مجموعه اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تلاش‌های ویژه فراجای استان به ثبت کاهش ۱۲ درصدی مجموع سرقت‌ها طی ۹ ماهه سالجاری رسیدیم.

مجتبی عبداللهی در جلسه کمیسیون راهبردی پیشگیری و مقابله با سرقت استان که روز شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: مجموع تلاش های صورت گرفته در قالب شورای تامین استان و تلاش های ویژه فراجای استان منجر شد که برخلاف افزایش میانگین سرقت در کشور، استان البرز با کاهش ۱۲ درصدی مجموع جرائم سرقت مواجه است.

او گفت: طبق گزارش فرماندهی فراجای استان اکنون بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نگهبان محله در نقاط مختلف استان مستقر شده اند و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم کرده اند.

عبداللهی گفت: فراجا و شهرداری های استان باید طی تعاملی نسبت به افزایش نگهبانان محله اقدام کنند چراکه اکنون با توجه به آمارها شاهد تاثیر این اقدام بوده ایم.

استاندار البرز افزود: بر این باور هستم که با احیای جایگاه معتمدان و همچنین نگهبانان محله، می توانیم میزان بروز و وقوع انواع جرائم به ویژه سرقت را کاهش دهیم.

او گفت: راه اندازی اردوگاه های ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر بعنوان عاملان اصلی بروز سرقت های خرد، مجموع سرقت خرد در استان ۱۸ درصد کاهش یافته در حالی که میانگین کشوری روند افزایشی دارد.

عبداللهی افزود: با توجه به افق های ترسیم شده درصدد هستیم اردوگاهی متمرکز با گنجایش ۴ هزار نفر در استان ایجاد شود ولی تا حصول نتیجه، تمامی شهرستان های استان موظف به راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در حوزه خود هستند.

اوبا اشاره به اینکه تعدد مراکز خرید و فروش ضایعات محرک وقوع سرقت های خرد است، گفت: باید در خصوص ایجاد مرکزی متمرکز برای ساماندهی خرید و فروش ضایعات در شهرستان ها اقدام شود و فرمانداران و شهرداری ها در راستای تحقق این امر اقدام کنند.

برچسب ها: کاهش سرقت ، وقوع سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.