تعیین سازوکار مجلس برای جابجایی محل خدمت پزشکان دارای بیماری صعب العلاج

نمایندگان مجلس سازوکار جابجایی محل خدمت پزشکان دارای بیماری صعب العلاج را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ دی) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با تبصره‌های ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ این طرح موافقت کردند.

براساس تبصره ۷؛ متعهدینی که پس از پذیرش در سهمیه تعهدی، به بیماری صعب العلاج یا ناشی از حوادث مبتلا شده و با تشخیص «کمیسیون تخصصی دانشگاه محل تعهد» و «شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» توانایی خدمت در محل تعیین شده را ندارند، در مدت یک سال درمان، مجاز به تغییر محل انجام تعهد به یکی از مناطق کم برخوردار مورد موافقت «کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» می‌باشند. وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به تامین نیروی جایگزین اقدام کند.

همچنین در تبصره ۸ این طرح آمده است؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است نسبت به پذیرش درخواست جابجایی محل خدمت متعهدین با رشته، سهمیه و سال فارغ التحصیلی یکسان اقدام نماید. کلیه جابجایی‌ها مطابق دستورالعمل اجرایی و از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود.

براساس تبصره ۹ این طرح؛ مشمولان این بند با اولویت رتبه پنج درصد اول آزمون دانشنامه تخصصی مجاز می‌باشند در صورت نیاز دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعهدات خود را بصورت آموزشی در استان محل تعهد سپری نمایند.

همچنین نمایندگان با گزارش کمیسیون آموزش مبنی بر حذف تبصره ۱۰ موافقت کردند.

در تبصره ۱۰ حذف شده این طرح نیز آمده بود؛ مشمولان این بند مجاز می‌باشند با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام یا قسمتی از مدت تعهد خود را در واحد‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همان محل تعهد سپری نمایند.

همچنین بر اساس تبصره ۱۱ این طرح؛ پس از اشتغال به انجام تعهدات، شرکت متعهدین در آزمون استخدامی دانشگاه/دانشکده محل تعهد مجاز است. نمره آزمون استخدامی متعهدین این بند در آزمون استخدامی دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی محل تعهد، مشروط به «گذراندن حداقل یک سوم از مدت تعهد» و «سپردن تعهد محضری مبنی بر رعایت مدت و منطقه تعهدی»، با ضریب ۱/۲ محاسبه می‌گردد.

براساس این گزارش الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در جریان طرح مخالفت خود با یکی از پیشنهادات مطرح شده درباره تبصره‌های مذکور با استناد به ماده ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس گفت: بنده استعفای خود را خدمت هیات رئیسه مجلس تقدیم کردم، استدعا دارم آن را قرائت کنید، زیرا طبق آیین نامه هیات رئیسه اجازه تفسیر ندارد و به محض تقدیم باید آن را قرائت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار