عضو فتح:

آمریکا در سازمان ملل، خصمانه‌تر از اسرائیل علیه فلسطین عمل می‌کند

یکی از اعضای شورای مرکزی جنبش فتح گفت دشمنی آمریکا در سازمان ملل متحد در قبال فلسطین از دشمنی اسرائیل، بیشتر است.

احمد حلس تأکید کرد: نقش آمریکا در سازمان ملل در زمینه آرمان‌های فلسطین، خصمانه‌تر از موضع اسرائیل است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عضو شورای مرکزی جنبش فتح گفت: موضع آمریکا در همه زمینه‌ها و قطعنامه‌هایی که به مجمع عمومی سازمان ملل یا شورای امنیت ارائه می‌شود خصمانه است و همه این قطعنامه‌ها یا با وتوی آمریکا در شورای امنیت مواجه می‌شوند یا اینکه واشنگتن به بسیج کردن همه کشور‌ها و تحت فشار قرار دادن آن‌ها برای دادن رأی منفی به قطعنامه‌های حامی فلسطین اقدام می‌کند.

احمد حلس همچنین ادامه داد: برخی از کشور‌ها نمی‌توانند در برابر این فشار‌های آمریکا ایستادگی کنند و مجبورند در برابر این فشار‌ها تسلیم شوند. آمریکا حتی تشکیلات خودگردان فلسطینی و کشور‌های عربی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد تا مانع از تصویب هر گونه قطعنامه به نفع آرمان‌های فلسطین شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز شنبه، طرحی را تصویب کرد که از دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) می‌خواهد درباره تبعات قانونی ناشی از نقض حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، اشغالگری طولانی مدت، شهرک‌سازی‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت جمعیتی در قدس اشغالی رأی صادر کند.

این قطعنامه با ۸۷ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و رأی ممتنع ۵۳ کشور به تصویب رسید. آمریکا، کانادا، ایتالیا، استرالیا، اتریش، مجارستان، جمهوری چک، گواتمالا، استونی و آلمان از جمله مهم‌ترین کشور‌هایی بودند که با تصویب این طرح مخالفت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار