مدارس و دانشگاه‌های اصفهان، دو روز، غیرحضوری شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از غیرحضوری شدن دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه خبر داد.

منصور شیشه فروش گفت: به دنبال استمرار آلودگی هوا، ریزش هوای سرد و سنگین، پایداری جو و وارونگی دما، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، با تشکیل نشست اضطراری، دانشگاه‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل را در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ دی غیرحضوری اعلام کرد.

او افزود: مهد‌های کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

شیشه فروش افزود: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودرویی، طرح محدودیت تردد خودرو‌های با پلاک زوج وفرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی دو روز مذکور از در منزل و از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعمال خواهد شد.

او اضافه کرد: طی این مدت هرگونه تخلف در بخش منابع آلاینده ثابت همچون صنایع، کارگاه‌ها و نیز منابع آلاینده سیار ازجمله خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی توسط محیط زیست و عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهر‌ها کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.