بازنشسته های سرشناس ستاره‌های ورزشی در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ سالی بود که گروهی از سرشناس‌ترین ستارگان دنیای ورزش به خط پایان دوران افتخارآفرینی‌های‌شان رسیدند.

روز گذشته (شنبه) آخرین روز سال ۲۰۲۲ بود، سالی که با وداع تعدادی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین ستارگان تاریخ ورزش همراه شد که بعضی از افتخارات آن‌ها هنوز بی‌نظیر است و بعضی از آن‌ها شاید به این زودی‌ها تکرار نشود.

سرنا ویلیامز

یکی از آن‌ها سرنا ویلیامز پرافتخارترین تنیسور معاصر بود. سرنای ۴۱ ساله در ماه آگوست پس از ناکامی دیگر برای ثبت بیست‌و‌چهارمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها در یادداشتی برای مجله Vogue اعلام کرد که راکت خود را آویزان می‌کند. این اتفاق در مسابقات آزاد آمریکا رخ داد و هزاران طرفدار سرنا او را در فلاشینگ میدوز نیویورک تشویق کردند. به این ترتیب سرنا در یکقدمی رسیدن به رکورد مارگارت کورت به عنوان دارنده بیشترین قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس، در حسرت آن ماند.

سرنا ویلیامز

راجر فدرر

کمتر از دو هفته پس از اینکه ویلیامز در استادیوم آرتور اش، میادین تنیس را ترک کرد، یکی دیگر از بزرگترین‌های تاریخ این رشته در مردان هم اعلام بازنشستگی کرد. راجر فدرر پیام خداحافظی صمیمانه‌ای را در ۱۵ سپتامبر منتشر کرد و گفت که تنیس با این ستاره سوئیسی سخاوتمندانه‌تر از آن چیزی که می‌توانست تصور کند، رفتار کرده است. فدرر گفت: اکنون باید قبول کنم که زمان پایان دادن به دوران بازیگری من رسیده است.

فدرر، ۴۱ ساله، دارنده ۲۰ قهرمانی گرند اسلم، به عنوان آخرین رویداد خود در جام لیورکاپ شرکت کرد و به حرفه‌اش که از سال ۱۹۹۸ آغاز شده بود، پایان داد.

راجر فدرر

فرانک ریبری

فرانک ریبری، ملی پوش سابق فرانسوی، در ماه اکتبر کفش‌هایش را آویزان کرد و باشگاه ایتالیایی سالرنیتانا آخرین تیم در رزومه کاری او بود. ریبری ۳۹ ساله که به همراه آرین روبن جزو بهترین‌های تاریخ بایرن مونیخ محسوب می‌شوند، بدون شک جزو بهترین وینگر‌های یک دهه گذشته هستند و سال ۲۰۱۳ به بایرن مونیخ برای فتح لیگ قهرمانان اروپا کمک کردند. این بازیکن فرانسوی در مدت حضورش در مونیخ در مجموع ۱۵۱ گل و ۲۲۴ پاس گل در ۴۶ هزار و ۸۷ دقیقه بازی به ثبت رساند.

فرانک ریبری

جرارد پیکه

جرارد پیکه قرار بود آخرین بازی خود در این فصل را مقابل اوساسونا (قبل از تعطیلی مسابقات باشگاهی برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲) انجام دهد، اما در نیمه اول بازی قبل از آن پیش از اینکه وارد زمین شود، کارت قرمز دریافت کرد و بازی برابر اوساسونا را از دست داد. این اتفاق کمی پس از پرحاشیه شدن زندگی شخصی پیکه ۳۵ ساله در پی جدایی‌اش از شکیرا رخ داد. بازنشستگی او بدون شک برای هواداران کاتالونیا دردناک بود، همینطور برای خودش که در هنگام سخنرانی در مراسم خداحافظی اش گریه کرد. پیکه در ۶۶۷ بازی ۵۸ گل برای بارسلونا، منچستریونایتد و رئال ساراگوسا به ثمر رساند.

جرارد پیکه

کارلوس توس

کارلوس توس مهمترین بازیکنی است که در طول دوران بازیگری خود تجربه بازی برای هر دو تیم شهر منچستر را دارد. توس ۳۸ ساله پس از ترک باشگاه شهر زادگاهش، بوکا جونیورز در سال ۲۰۲۱ بازیکن آزاد شد و چند ماه بعد در ژوئن ۲۰۲۲ بازنشستگی خود را اعلام کرد. توس در ۶۴۲ بازی رسمی خود ۲۵۵ گل به ثمر رساند.

کارلوس توس

خوان مارتین دل پوترو

خوان مارتین دل پوترو تنیسور سرشناس آرژانتینی و دارنده یک عنوان قهرمانی گرنداسلم در آمریکا در سال ۲۰۰۹، پس از شکست در دور اول مسابقات تنیس آزاد آرژانتین مقابل فدریکو دلبونیس، تورنمنتی که از طریق وایلد کارت وارد آن شده بود، از دنیای تنیس خارج شد. این اولین مسابقه رسمی مرد شماره سه سابق جهان از سال ۲۰۱۹، پس از چهار عمل جراحی روی زانوی راست او بود. دل پوترو ۳۴ ساله در ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود تنها یک گرند اسلم را به دست آورد.

خوان مارتین دل پوترو

سباستین فتل

راننده سابق تیم فرمول یک فراری که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ چهار عنوان قهرمانی متوالی را با تیم ردبول به دست آورد، امسال در سن ۳۵ سالگی اعلام کرد که با پایان فصل ۲۰۲۲ بازنشسته خواهد شد. سباستین فتل برای آخرین بار با خودرو‌های تیم استون‌مارتین در مسابقات فرمول یک شرکت کرد. این راننده آلمانی اولین حضور خود در فرمول یک را در سال ۲۰۰۷ انجام داد و سه سال بعد به جوان‌ترین قهرمان جهان این مسابقات تبدیل شد.

سباستین فتل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار