فعالان تونسی: شهید سلیمانی مدافع امت اسلامی و همه بشریت بود

فعالان تونسی در مراسم گرامیداشتی تاکید کردند شهید سلیمانی متعلق به یک ملت نبود؛ بلکه از امت اسلامی و همه بشریت دفاع کرد.

فعالان تونسی در مراسمی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در این کشور برگزار شد،‌ تاکید کردند شهید سلیمانی متعلق به یک ملت نبود؛ بلکه از امت اسلامی و همه بشریت دفاع کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، مراسمی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان شهید در تونس برگزار شد.

در این مراسم اعلام شد:‌شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شرایطی به شهادت رسیدند که دستاورد‌های آن‌ها و حضورشان در دل و جان مردم موجب شد تصمیمی برای ترور آن‌ها اتخاذ شود. هر دو فرمانده شهید در میان ملت‌های مسلمان حضور دارند و زنده هستند. برای مثال در تونس که در میان کشور‌های غربی- عربی قرار گرفته است، احساس می‌کنی شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المنهدس دو نیروی مقاومت و اهل این منطقه هستند که در طول حیاتشان در اندیشه مسائل و آرزو‌های آزادی این ملت بوده اند.

سعید بوعجله، فعال مدنی تونسی گفت: «شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده میدانی بود که همه معادلات را در سوریه و عراق برهم زد و طرح خطرناکی را خنثی کرد که دولت اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره آن می‌گفت داعش در سوریه و عراق بر اساس این طرح به مدت ۳۰ سال باقی خواهد ماند.»

صلاح المصری، رئیس انجمن تونسی التسامح (فعال در مبارزه با رژیم صهیونیستی) گفت: «شهید قاسم سلیمانی شخصیتی بود که از همه امت اسلامی دفاع می‌کرد، از مستضعفان و کل بشریت دفاع می‌کرد، زیرا نبرد وی در وهله نخست علیه صهیونیسم و در وهله بعد علیه تروریست‌هایی بود که همه مردم را هدف قرار می‌دادند.»

در برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی برگزار شد، درباره فعالیت‌های فرهنگی و همچنین بیان ویژگی‌های شهید سلیمانی بحث و گفتگو شد. 

عادل الریاحی، فعال حقوقی تونس گفت: «نتیجه دستاورد‌های شهید سلیمانی به شکل پی در پی تکرار می‌شود و زمانی که این اتفاق می‌افتد، ما نیز بار دیگر نسبت به این دستاورد‌ها متعهد می‌شویم.»

ذهبیه الفاهم، استاد خانم در زمینه آموزش در تونس گفت: «نقشی که شهید قاسم سلیمانی ایفا کرد، دفاع از امت بود. امت برای وی اولویت داشت. وی فقط از یک ملت یا مذهب دفاع نمی‌کرد؛ بلکه از امت اسلامی و به طور کل انسانیت دفاع می‌کرد.»

از نظر همه کسانی که در این برنامه حضور داشتند، شهید سلیمانی و شهید المهندس رویای بسیاری از نسل‌ها را محقق و نام خود را در میدان‌ها و عرصه‌هایی ثبت کردند که هنوز طرح مقاومتی این شهدا در آن‌ها جای دارد. شهدای امت اسلامی نمی‌میرند. آن‌ها در دل‌های میلیون‌ها تن از مردم زنده هستند و این مردم از گذشته و مقاومت آن‌ها حمایت می‌کنند و حتی پس از شهادت آنها، در مسیرشان گام برمی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار