انهدام مراکز ساخت پهپاد‌های اوکراین در حمله موشکی روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تایید کرد در تازه‌ترین حملات این کشور مراکز ساخت پهپاد‌های تهاجمی اوکراین منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه از آزادسازی شهرک دوروجنیانکا در استان زاپروژیا وپیشروی نیرو‌های روسیه در محور دونتسک خبر داد و اعلام کرد در تلاش نیرو‌های اوکراینی برای بازپس گیری این شهرک، ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن ارائه گزارش روزانه درباره عملیات ویژه نظامی در اوکراین، همچنین از کشته شدن بیش از ۳۲۰ نظامی اوکراینی در محور‌های مختلف جنگ خبر داد و گفت: در محور دونتسک ۱۱۰ نظامی اوکراینی، در محور کوبیانسک بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی و در محور کراسنی لیمان هم ۱۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

او افزود: سه مرکز استقرار مزدوران خارجی در دونتسک، یک سامانه رادار موشک انداز اس ۳۰۰، پنج ایستگاه راداری آمریکایی، یک انبار تجهیزات توپخانه و ذخیره جنگی، یک سامانه موشک انداز هیمارس، دو سامانه موشک انداز گراد و شش سامانه توپخانه هویتزر منهدم شد. در چند ساعت اخیر شش گروه خرابکاری و جاسوسی اوکراینی در زاپروژیا شناسایی و منهدم شد.

این مقام نظامی روس همچنین از سرنگونی دو بالگرد و هشت پهپاد اوکراین در دونتسک و لوهانسک دو استان زاپروژیا و خرسون خبر داد و اعلام کرد: ۸۲ نظامی روس که در مناطق تحت سیطره کی‌یف زندانی بودند، در نتیجه مذاکره آزاد شدند.

کوناشنکوف همچنین تأکید کرد در حمله گسترده نیرو‌های روسیه با موشک‌های دور بُرد و نقطه زن به مراکز صنعتی ساخت پهپاد‌های تهاجمی اوکراین، چند مرکز ذخیره و ارسال این پهپاد‌ها در مناطق مختلف منهدم و برنامه ریزی کی یف برای حملات تروریستی پهپادی قریب الوقوع علیه روسیه خنثی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار