قهرمانان نمی‌میرند در قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در یزد روایت شد

مدیر روابط عمومی حوزه هنری یزد گفت: کاروان هنری روایت حبیب با عنوان (قهرمانان نمی‌میرند) میزبان دانش آموزان یزدی شد.

عباس غلامی مدیر روابط عمومی حوزه هنری یزد افزود: در سومین روز حضور کاروان هنری روایت حبیب در استان یزد ویژه برنامه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» با عنوان (قهرمانان نمی‌میرند) با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور دانش آموزان و مخاطبان کودک و نوجوان در سینما دانش آموز یزد برگزار شد.

او ادامه داد: این برنامه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی کشورمان آغاز شد و سپس فاطمه مامانژاد از قصه گویان استان یزد داستانی را درباره دوره دانش آموزی حاج قاسم و بخشش مدادش به همکلاسی‌اش بیان کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری یزد گفت: در ادامه، نقالی و پرده‌خوانی با موضوع داستان رستم و سهراب از سوی مرشد سیدمهرداد کاووسی اجرا شد.

او افزود: مرشد همچنین در زمینه تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کشورمان و ایستادگی و رشادت‌های سردار سلیمانی و یارانش در مقابل داعش و استکبار به قصه‌گویی و نقالی پرداخت.

غلامی اجرای نمایش عروسکی «کفشدوزک و علی آقا» با موضوع راستگویی از دیگر برنامه‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب عنوان کرد.

او گفت: یکی از نکات جالب و قابل توجه این برنامه هم‌خوانی سرود سلام فرمانده بود که دانش آموزان آن را با شور و حال خاصی اجرا کردند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری یزد گفت: این ویژه برنامه به عنوان تنها بخش ویژه کودک و نوجوان کاروان هنری روایت حبیب، توسط هنرمندان حوزه هنری در یزد به اجرا درآمد.

غلامی افزود: در این برنامه شاد و جذاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پنج نوبت برای حدود هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر یزدی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، دومین کاروان هنری روایت حبیب فعالیت خود را یک ماه پیش از مشهد مقدس آغاز کرده و پس از اجرا در هشت استان کشور، از ۸ تا ۱۱ دی در استان یزد به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند و مراسم اختتامیه این رویداد هنری نیز ۱۳ دی در کنار مزار حاج قاسم در کرمان برگزار می‌شود.

کارگردان برنامه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نیز درباره این رویداد گفت: این کار، یک اجرای هنرمندانه و خلاقانه است که برای نخستین بار در کشور در هشت استان برگزار شده و امروز یزد میزبان این رویداد هنری است.

مرتضی اسدی مرام افزود: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، برنامه‌ای است که در آن سعی شده تا برنامه‌ها به شکلی که مورد پذیرش کودکان باشد و بچه‌ها قهرمان قصه یعنی حاج قاسم را بشناسند، به اجرا در آید و خودشان به تأسی از این قهرمان ملی، از قهرمانان آینده ایران اسلامی باشند.

او ادامه داد: مرضیه ابراهیمی صداپیشه عروسک، میترا محمدی عروسک گردان و همچنین محمد طالبی در بخش تئاتر کودک، سجاد عباسی معاون کودک و نوجوان حوزه هنری به عنوان مدیر برنامه و امیر بابایی نیز به عنوان مدیر اجرایی در قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، هنرنمایی و همکاری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار