امنیت پایدار وتوسعه بخش کشاورزی درسیستان وبلوچستان

ایجاد امنیت پایدار وتوسعه بخش کشاورزی درسیستان وبلوچستان دراولویت است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن در استان نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است وباید برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

محمد کرمی افزود: برای رسیدن به تولید و صادرات مطلوب محصولات کشاورزی در استان نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آن‌ها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی استان باشیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، تنوع آب و هوایی و خاک حاصلخیز خود از استعداد مناسبی برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی برخوردار است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان می‌توان به تولیدات کشاورزی پایدار، اشتغال‌زایی، تامین نیاز‌های داخلی، افزایش صادرات به کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس و همچنین افزایش نرخ ارزآوری در استان دست یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری مهمترین پتانسیل‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

کرمی گفت: همچنین این استان علاوه بر تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی نظیر در زمینه پرورش انواع آبزیان نیز ظرفیت‌های بسیار مناسبی در سواحل مکران دارد که می‌توان با هدایت مردم و سرمایه گذاران به این بخش ضمن تامین امنیت غذایی و خودکفایی منطقه زمینه توسعه استان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی علمی و فرهنگی امکان پذیر نیست. برای توسعه کشاورزی باید از توان مردم و سرمایه‌های مردمی استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار