هوای سمنان طبق شاخص دستگاه‌های سنجش آلایندگی محیط زیست سالم است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان سمنان گفت: آلایندگی هوا در مناطق مختلف استان در وضعیت سالم یا قابل قبول و شاخص ۹۵ قرار دارد.

مجتبی قندالی ابراز داشت: شاخص بین صفر تا ۵۰ نشانه کیفیت هوای پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (قابل قبول) و بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قلمداد می‌شود و اکنون شاخص هوای سمنان زیر ۱۰۰ و در حدود ۹۵ است.

وی ادامه داد: اکنون یک دستگاه سنجش آلایندگی هوا در سمنان و گرمسار فعال است و شاخص‌های آلایندگی هوا را به صورت ۲۴ ساعته اندازه‌گیری می‌کند.

وی بیان کرد: دستگاه سنجش آلودگی هوا تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست شاهرود در دست تعمیر است و یک دستگاه سنجش لحظه‌ای آلودگی از سوی شهرداری راه‌اندازی شده و فعال است.

قندالی تصریح کرد: پنج شاخص شامل اکسید نیتروژن، ازون، اکسید گوگرد، کربن مونواکسید و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، به وسیله دستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس تحلیل داده‌ها طبق شاخص‌ها درباره آلایندگی هوا اظهار نظر می‌شود.

وی درباره کدر بودن هوای شهر سمنان ابراز داشت: تحلیل داده‌ها حکایت از آلودگی هوا و قرارگیری در وضعیت خطرناک ندارد و ممکن است کدر بودن هوا ناشی از بخار آب و مه‌آلودگی باشد.

قندالی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا در فصل زمستان، سردی هوا و بروز پدیده وارونگی است، افزود: هوای سرد سنگین و ساکن است و در پدیده وارونگی آلودگی در نزدیکی زمین می‌ماند و حرکت نمی‌کند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: هوای پاک دغدغه تمام مسوولان شهر است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود، اما مشارکت و همکاری مردم در کاهش آلودگی هوا و داشتن هوای پاک موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص آلودگی هوا بیش از ۱۰۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۰۰ تا ۳۰۰ ناسالم و ۳۰۰ به بالا محدوده خطرناک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.