پیگیری آسفالت نیمه تمام ۲ روستای کردکوی مطالبه اهالی این روستاها

نیمه تمام ماندن عملیات اجرایی آسفالت روستاهای مفیدآباد و گرجی محله مطالبه برخی از اهالی این روستا هاست که خواستار پیگیری آن شدند.

برخی از مردم این روستا‌ها می‌گویند:در مرحله اول اجرای طرح هادی، زیرسازی آسفالت انجام شده، اما مرحله دوم عملیات اجرایی آسفالت و جدول باقی مانده و هنوز عملی نشده است.

برخی نیز گفتند: آسفالت روستا وضعیت مطلوبی ندارد و زمان بارندگی، آبگرفتگی ایجاد می‌شود و با وجود پیگیری‌های زیاد، به نتیجه‌ای نرسیدیم.

ولی الهی معاون بنیاد مسکن استان گلستان در این باره گفت:از مجموع ۲۸ روستای شهرستان کردکوی که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند حدود ۱۸ روستا عملیات اجرایی مرحله یک آن‌ها تمام شده است که روستا‌های مفیدآباد و گرجی محله از این دسته اند.

او گفت: در این روستا‌ها برای معبر اصلی، جدول گذاری و زیر سازی آسفالت به طول ۵۰۰ متر در مفید آباد و حدود ۸۰۰ متر در گرجی محله انجام شده است.

او با بیان اینکه مرحله دوم نیز در ۵ روستا به اتمام رسیده است افزود:انجام عملیات مرحله دوم در روستا‌های بزرگ‌تر با معابر بزرگ‌تر در دستور کار قرار دارد که پس از اتمام کار آنها، به روستا‌های مفیدآباد و گرجی محله می‌رسیم.

ولی الهی در گفتگو با رادیو گلستان در پاسخ به این سوال که چه زمانی آسفالت این روستا‌ها به بهره برداری می‌رسد افزود:عملیات اجرایی طرح هادی یک فعالیت هزینه بر است و برای یک کیلومتر طول مسیر اجرایی، ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او گفت:همچنین باید مجموع اعتبارات شهرستان پاسخگوی کار در این روستا‌ها باشد تا بتوانیم کار را در آن‌ها آغاز کنیم.

ولی الهی با بیان اینکه تکلیف دولت در مرحله یک عملیات اجرایی است افزود: برای انجام مرحله دوم، مشارکت اهالی در دستور کار است و این مشارکت در برخی از روستا‌ها شکل گرفته است.

او ادامه داد: البته ما درخواست اعتبار کردیم و کار‌های مقدماتی آن نیز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.