کشف سلاح و ادوات غیرمجاز شکار در پارک ملی بوجاق

مأموران یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه در محدوده پارک ملی بوجاق تعدادی اسلحه و ادوات غیرمجاز شکار از شکارچیان کشف و توقیف کردند.

رامین حسین زاده، سرپرست حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت این شهرستان، پارک ملی بوجاق و استان، در جریان گشت مشترک اجرایی، تعداد ۷ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز طی یک شب از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

او افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد در سطح مناطق تحت مدیریت شهرستان آستانه اشرفیه عده‌ای اقدام به شکار پرندگان مهاجر می‌کنند و با توجه به اینکه امسال هیچگونه پروانه شکاری صادر نشده لذا اقدام آن‌ها نقض قانون و تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: بنابراین مأموران یگان حفاظت مستقر در پاسگاه محیط بانی محسن آباد با همکاری اداره پارک ملی بوجاق و یگان حفاظت استان طی گشت و کنترل شبانه موفق شدند تعداد ۷ رشته دام هوایی غیرمجاز را جمع آوری و توقیف کنند و یک باب کومه غیر مجاز شکار را نیز در محدوده پارک ملی بوجاق تخریب کردند.

پارک ملی بوجاق به وسعت ۳ هزار و ۲۶۱ هکتار در منطقه‌ای حفاظت‌شده در بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده است.

امسال شکار پرندگان وحشی به هر روشی ممنوع است

حسین زاده افزود: به دلیل شیوع بیماری مشترک بین طیور وحشی و انسان در مناطق همجوار استان گیلان، دستور العمل صدور پروانه شکار هنوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ نشده لذا امسال شکار پرندگان وحشی به هر روشی ممنوع است.

کشف سلاح و ادوات غیرمجاز شکار در پارک ملی بوجاق

او از شکارچیان قانون مدار و طبیعت دوست درخواست کرد ضمن احترام به قوانین شکار و صید از هر گونه شکار به خصوص از طریق دام‌های هوایی پرهیز کنند.

شکار از طریق دام هوایی یکی از روش‌های مرسوم، ولی به شدت غیر اخلاقی است که در آن تعداد بسیار زیادی از انواع پرندگان که بعضاً قابل مصرف هم نیستند، در تاریکی شب یا صبح دم به دام تور‌هایی با ارتفاع چند ده متر می‌افتند و به نوعی قتل عام می‌شوند.

تخریب کومه غیر مجاز شکار در محدوده پارک بوجاق

استفاده از این روش در بسیاری از نقاط به علت غیر اخلاقی بودن ممنوع اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.